Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2152 ggr
HolyFuck
2009-01-19 12:47
0

Missfall? Gravid?

I mitten av december (ganska precis en månad sedan) fick jag mindre blödningar som varade i ungefär 5 dagar.

Jag går på p-piller, har gjort det i snart två år. Har aldrig haft problem, och jag skulle inte ha mens då jag fick blödningen.

Har hört om andra som har haft mellanblödningar och såntdär, så jag tänkte inte så mycket på det, eftersom det inte varade så länge. Jag minns inte säkert men jag tror jag hade rätt ont i magen och så samtdigt.

Men nu läste jag om en som hade likadant och det var ett missfall, så nu börjar jag ju fundera lite på om det kan ha varit så för mig med?

Och nu har jag illamående ganska ofta, inte jättekraftigt, utan mer att det finns där ofta istället.

Jag är väldigt mycket hungrigare än vanligt, och kan äta kopiösa mängder. har också blivit sugen på saker jag egentligen inte gillar, och äter det mesta (är annars väldigt kräsen).

Jag är trött, och har känt mig lite dålig, men inte varit sjuk.

Min mage har också svullnat upp, och jag har ofta, speciellt på morgonen, ont i magen, ungefär som mensvärk.

Jag har inte ätit p-piller på fyra dagar nu, efersom jag skulle ha mens. Men den har ännu inte kommit.

Så jag funderar alltså på om jag kan ha fått missfall? Om jag kan vara gravid nu?

AlbaStiffler
2009-01-19 14:01
0

Klart du KAN vara gravid. Missfallet tror jag destå mindre på, större risk att du hade en liten rubbning i vanliga cykeln, eller att du kanske precis blivit gravid då eller något sånt. Man kan ha blödningar även om man är gravid, vissa har det i början när de just blivit gravida. En sk sken-mens…

Enda sättet är att få veta är att ta ett test, det borde du ju kunna göra nu, om du ändå väntat din mens nu. Gör det innan du funderar på att börja med p-pillrena igen.

Lycka till oavsett vad du vill ha för svar! :-)