Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 29632 ggr
Tezzy
0

Graviditets symtom

Vad kännde du först och kände du nått innan BIM?

Luckystar
0

Jag kände mig riktigt konstig, som att jag höll på att bli riktigt sjuk sen hade jag sån mensvärk men ingen mens så jag tog ett test som visade ett starkt +  :D

Ejkej
0

Omedelbart vid ägglossning och följande 2 veckor efter den så kände jag mig som att jag höll på att bli sjuk, förkylning eller nån influensa, lite halsont och allmänt seg och trött och sjukdomskänsla i kroppen. Blir väldigt sällan sjuk nuförtiden och det var ju sommar.

En vecka efter ägglossning så vaknade jag helt plötsligt mitt i natten av att det pirrade till i livmodern, ägget som fäste!

Inga andra typiska graviditetssymtpom förrän jag hade testat positivt på BIM-1, de månader som jag har haft symptom så har jag bara varit skengravid, men när jag väl blir gravid så har jag inte de vanliga symptomen, bara sjukdomskänsla och det har jag haft vid båda mina graviditeter så det är väl hur de första graviditetstecknen påverkar mig antar jag.

tezzie
0

Srängande bröst och extrem trötthet

*** Kärleken övervinner allt ***

kybele
0

ont i bröst.. trött,uppblåst,metalsmak i munnen,lätt irriterad..

dumuzi
0

De symptom jag hade innan jag plussade var att jag fick massor av små finnar på halsen och att det luktade konstigt när jag kissade. Kanske lite molande värk i magen också, men det kan ha kommit efter att jag testade mig, kommer inte riktigt ihåg.

Kiwi88
0

När har ni fått sjuksymptomet? Jag skulle ha haft mens igår men den har ej kommit ännu. Har mått lite småilla och är nu förkyld och trött.. Tog ut kopparspiralen för två månader sedan och har väl varit lite slarvig med skyddet.
Vad tror ni?

[Cute]
3

Trodde jag var gravid tills igår då jag tog ett gravtest, visade negativt.. Hade misstankar då min mens inte kommit sen förra månaden + att jag varit svullen, mått illa varje dag + missar med p-pillren.. Men var visst inte gravid i alla fall.

Känns både.. GladRynkar på näsan

Kiwi88
0

Testen kan ju visa fel!

[Cute]
0

Obestämd ohh kanske ska boka en tid hos barnmorskan i Januari då..? Om inte mensen dyker upp tills dess.. humm…

kybele
0

de tycker jag.. om inte annat för att kolla upp varför inte mensen kommer…

werner
0

har fått missfall och tagigt bort en och inte fortlöpt någon av graviditeterna men jag kände mig svullen, mina börstvårtor gör fan ont bara av tanken på vidröring, mörknade vårtgårdar, hungrig, illamående när mat uteblir, järnsmak i munnen när man vaknar, sugen på saker jag vanligtvis hatar att äta och molnande verk i livmodern..(expanderas väll)..

#9 jag hade negativt i 3 ggr med en veckas mellanrum innan jag kom till en gyn och det blev starkt + där.. tecknet hade vart så jävla svagt på hemma testet så man översåg det, kanske för att sälja mer tester för att vara säker?

Mammsie
0

#2 Aldrig hört talas om att man ska kunna känna när ägget fäster…

#11 Oavsett hur svagt så är ett plus alltid ett plus.

werner
0

#12 aldrig vart med om att plus är så obefientligt så man inte ens ser det? jag såg det inte alls och inte min sambo heller.

Mammsie
0

#13 Tror också att testerna kan vara dåliga, trodde du menade att det var så svagt att ni inte trodde det gällde. Kan säkert vara som du säger…

werner
0

#14 såg inte ett skvatt på dom, så jag som många andra litar inte på sånna man köper själv ifall det inte är ett plus så det är väll att rekomendera att gå till barnmorska först och främst fast just att man kan göra det hemma gör att man drar sig för det för man vill ju inte ha en främmande människa att snoka runt i svaret.

Salama
0

Jag kände mig sjuk och sov hela dagar och nätter. Helt utmattad var jag. Så när jag testade fick jag ett +. Köpte flera test och kollade för säkerhetsskull så jag varit med om att de man köper själv har visat fel!