Gravid efter Missfall?
Jag har precis fått missfall och undrar lite hur fort man kan bli gravid igen?
De är väl förståss olika men skulle va intressant att veta lite :)

Så fort du har fått tillbaka din mens och ägglossning igen
*** Kärleken övervinner allt ***

Beklagar verkligen, glömde skriva det!
*** Kärleken övervinner allt ***

stackare! :(
men som Tezzie skriver, när mensen kommer igång är det bara att försöka igen..
vet att många försöker direkt efter dom slutat blöda, men det rekomenderas väl att man väntar allafall 1 mens?…
ok tack :)
ja de va de jag tänkte att nu efter man slutat blöda kan man ju ha sex men de kanske inte är så stor risk att bli gravid föräns man fått sin mens som vanligt igen…
eller menar du att man inte kan ha sex utan att man ska vänta med de? nää… :)

nää, sex kan man ju ha :), men dom rekomendera att man väntar att bli gravid tills efter 1 mens..
fast jag vet inte med det där… alla gör olika.. vissa blir gravida direkt, andra väntar 3-4 innan dom kör igång… jag tror som såhär, att är kroppen inte redo att bli gravid, ja då blir den det inte…
lycka till nu! :D
ja de är nog så, de märks väl när de händer :) jag har ju inget prementivmedel eller hur de nu heter, så de får hända när de vill.
tack så mycket och lycka till själv med allt :)

Beklagar..
Vi började försöka igen direkt när första mensen kom, tog 8 månader innan vi plussade igen..
Men så tog det ju drygt 2 år innan vi vart gravida innan missfallet också..
Känner till många som blivit gravida igen direkt…
Lycka till och tänk på att det förmodligen var något fel på fostret därför blev det som det blev..
Så fort kroppen är redo igen kan man bli gravid. Jag blev gravid på min första ägglossning efter missfall och idag har vi en underbar dotter på 8 månader. Det som kan bli knasigt är att räkna ut hur långt gången man är. Jag fick göra ett UL i vecka 9 så efter det visste vi ju ganska säkert och datumet vi fick då stämde bra med det vi fick vid UL i v 18.