Missfall
Hur långt tid tar det från det att man får missfall tills man blöder?
Minuter? Timmar? Dagar? Veckor?

kan nog vara olika… själv gick jag nästan 5v med ett dött foster i magen utan att blöda det minsta lilla… mitt upptäcktes på ett UL

Beklagar! om du känner att du vill och orkar så skulle jag gärna vilja veta lite mera. var det ett vanligt UL som var inbokat sen tidigare eller misstänktes att någonting var fel och där gjordes ett UL?
Förlåt om jag är frågvis.

ingen fara :)
jag kände på mej att ngt var fel, för jag kände mej helt plötsligt inte gravid längre, alla symptom förvann som över 1natt..
men alla sa till mej att det var såhär i v 10-11.. sk "spökveckor"… kanske är så, men nåt borde man kanske känna?.. jag slutade tom gå upp o kissa på nätterna…
jag ringde till gynakuten, men dom ville först inte hjälpa mej utan menade på att "det är så vanligt så att man känner såhär"
men jag tjatde o tjatade o till slut lät dom mej åka in… o då gjordes ett VUL (glömde V:et förut) o då såg man att hjärtat inte slog o att det inte var mer utvecklat ön v8-9 ca…
jag har inte blött o inte haft ett dugg ont… tänk så lurad man kan bli…

så lyssna på kroppen o magkänslan me andra ord.
Någon mer som vill dela med sig av sina erfarenheter?

Jag upptäkte mitt missfal genom en störtblödning, började med att jag upptäkte lite blod i trosan när jag skulle kissa, efter jag kissat bara forsade det blod och stora klumpar så jag kunde inte ens resa mig från toan, letade rätt på en gammal blöja som var kvar från sonen och vi tog oss till kvinnokliniken där domkonstaterade missfall, hade blött(stavas det så?) så mycket att det inte ens fanns något av fostret kvar, så jag slapp ju skrapa iaf..
Detta hände i v.13..
Just då mådde jag uselt, satt paralyserad i soffan flera veckor, vi hade försökt skaffa ett syskon drygt 2 år..
Nu så här i efterhand är jag glad att det blev som det blev annars hade vi ju inte fått vår lilla prinsessa 
Störtblödning här med men molnande värk som inte liknande expandering av livmodern 1 dag i förväg.
Jag fick också ett MA (missed abortion) som Johanna beskriver. Alla symptom stannade av och alla sa att det var helt normalt. I vad som skulle varit v 10-11 fick jag blödningar och åkte in till gynakuten som kunde säga att fostret inte var mer än 8v gammalt och inte levde längre. Fick ta abortpiller för att skynda på processen och blödde i en vecka ungeffär och hade jätteont i magen, mådde extremt dåligt psykiskt. Hemskt.
Idag har vi en underbar dotter på 8 månader! 
jag fick missfall för 5 dagar sen.
vaknade mitt i natten av att jag hade så himla ont i magen, kunde inte sova alls knappt pga oron att missfall var på g.
på morgonen när jag gick på toa kom de lite blod. så jag ringde mvc och fick en akut tid till gyn. på vägen dit satt jag o min pojkvän och försökte vara positiva, de hade faktiskt inte blödit så mycket och jag kan vara rätt så bra på att överdriva när jag har ont. allt kanske var normalt.
när jag fick träffa gynekologen kändes de faktiskt som att allt var bra, jag hade inte ett dugg ont i magen och på henne lät de som om de inte var någon större fara, men skulle självklart upp i stolen o kollas. hon gjorde sin undersökning och jag fick se på den lilla tvn nånting där inne. när hon var klar sa hon bara "ja de var missfall" och bröt på utländska. ( inget emot utlänningar)
jag hade lust att hoppa på henne och slå o slå o slå…
VÅRAN LILLA BEBIS! :( FAAAN!
all den underbara längtan som vi hade bara försvann med hennes ord.. aj de gjorde så ont. jag kunde inte kolla på min pojkvän.. när jag väl gjorde de såg jag tårfyllda ögon. vi som var så lyckliga.
och de hade ju gått över 13 veckor!
hur som heslt så sa dom att de var på g och jag skulle nog börja blöda när som helst, fick med mej medicin o smärtstillande hem. de började redan i bilen på väg hem ovh blödde o blödde….
de tog några dagar att smälta och faktiskt acceptera att de hänt.
men nu så här några dagar efteråt kan man ju se de positiva i de hela, att fostret var ju skadat, och ingen önskar ju sej ett sjukt barn. så de var ju bara bra att min kropp inte ville ha de.
nu är jag snart frisk o kry där nere igen och då börjar vi om från början :)
HA DE BRA ALLIHOPA!

#8 jag fick oxå missfall i v13, lr ja… vi såg på ett UL att det inte fanns ngt hjärta som slog..hade slutat växa i v8-9, så fick cytotec.
Var eran utvecklad till v 13, lr hade det hänt innan?
nej den hade slutat växa v.11 så jag fick också sån cytotec :(

usch, beklagar!