Min förlossning
Tänkte skriva ner lite om min förlossning. På fredags morgonen kl 5 vaknade jag av att jag hade värkar. Då gick jag ut på en långpromenad med hunden för att se om det lugnade ner dig, och det gjorde det inte. Sen satt jag och killen och åt frukost i lugn och ro innan han åkte till jobbet, med ett löfte om att vara hemma inom ett par minuter om det var dags att åka in till förlossningen. Vi ville inte slösa någon pappadag om det skulle visa sig att det var falskt larm. Hela dagen gick jag hemma och fixade med städning, bytte sängkläder, tog lång dusch och var ute med hunden. Det gjorde för ont för att sitta eller ligga ner, men när jag var uppe och rörde mig blev det bättre. När sambon kom hem vid 18 tiden hade värkarna ökat från att kommit med 20 min intervall hela dagen. Vi åkte och handlade lite cola, loka och mandariner för att ha med oss in till förlossningen. När kl var 23 började jag blöda och vi åkte in. Där undersökte dom mig och sa att jag var öppen 8 cm, det var proppen som hade gått men inget vatten ännu. Vi hade sån tur när vi kom in, för det var bara ett par till på avdelningen som skulle bli föräldrar så vi fick mycket hjälp. En barnmorska gick och tappade upp ett varmt bad till mig, där låg och i två timmar och hade det ganska bra. Efter det fick jag akupunktur i ryggen, sen bar det av till förlossnings sängen. Det tog ett par timmar och jag använde lustgas till och från. På lördagen kl 11.32 var han ute. 3640 gr och 49 cm lång. Det var mer ansträngande än vad det var smärtsamt, och det jobbigaste var förvärkarna. Enda problemet var att moderkakan vägrade komma ut på en timma och jag fick massor av sprutor och tabletter, så när den väl kom förlorade jag ganska mycket blod. Inget ont som inte för nåt gott med sig, jag fick en kateter =) Det var så slappt och skönt och ligga i sängen och dricka massor och inte ens behöva resa sig för att gå på toa. De på sjukhuset ville ha kvar oss 3 dagar för observation, men efter en natt ville vi åka hem och det var ju inget fel på vår pojke och jag mådde mycket bättre. Nu börjar man få lite rutin och lära känna sin fina kille Bastian! Förlossningen var så häftig och Bastian är det bästa som har hänt oss! Kan lägga in en bild här sen.
Lät som en bra förlossning :)
Så du fick också kateter , jag med - i EN vecka :( höll också på att åka på det igen när dom tagit bort den.
Vilken härlig förlossning du haft, stort grattis till lilla killen Bastian!

Låter som en lättsam och härlig förlossning =)
Stort grattis igen!
Nu vill vi ha lite bilder :)
*** Kärleken övervinner allt ***

Ja det lät som en rofylld förlossning. Stort grattis till Bastian.

Det låter som en väldigt lyckad förlossning. Skönt att läsa om nu när det börjar närma sig för mig också, har bf 31 januari.
Stort gratttis till den lilla grabben och vilket fint namn han har fått!
Nu vill vi se bilder på det lilla miraklet!
vad är kateter? grattis vilken sötnos :)
Tack =) en kateter är som ett rör i urinröret, som går till en slang som sitter på en påse så man slipper gå upp och kissa. Min mamma sa att förut satte dom en sån på alla som hade fött, och det var bekvämt efter förlossningen att ha en sån!
Jag hoppas att alla kan få ha en lika bra förlossning som jag hade, trots att man är förstföderska! Här kommer en bild på killen när han är ett dygn gammal och ligger i stolta pappas famn!