Omega 3
Jag äter lite dåligt med fisk och speciellt fet fisk som tex lax. Jag har läst att omega 3 är viktigt för bebisens hjärnas utveckling och ögon tror jag det var. Idag var jag på apoteket och tittade efter såna tabletter men på förpackningen så stog det är man som gravid och ammande inte ska äta dem men personalen på apoteket sa att jag kan det. Jag köpte nu inga tabletter för jag ville höra mig för lite mer först. Någon här som vet? Någon som äter omega 3, vad heter de?

Bra fråga, är åxå fundersam över samma sak.
Kolla efter omega 3 i hölsokostbutiker, där har de speciella för gravida. Min barnmorska sa att de var bättre, för kvicksilverhalten kan vara högre i de som inte är speciellt för gravida. Säkert därför det stog att man inte ska äta dom från apoteket. Det är betydligt dyrare med omega 3 för gravida, men jag har ätit andra förut också och tycker att jag rapar mindre fisk av dem här =)
De jag äter är Efantal och är i en söt rosa liten burk!

Det finns olika sorter med olika renhet, det här är en sort osm min örtterapeut rekommenderat då de ska vara rena och nyttiga.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Mumomega äter jag, finns i hälsokost affärer
Jag håller med när det gäller omega 3 som är till gravida ..jag har köpt de och använt de nu i en månad …kanon bra kapslar .
Det finns en bild av gravid kvinna på förpackningen .
De kostar ca 250 kr för 30 kapslar.