Mammaledig
Har varit hemma över 1 vecka, har 2 veckor kvar. Börja bli rastlös. Egentligen ska man bara njuta men det är svårt att vänja sig att bara vara hemma. Är klar med alla förberedelse så nu få bebisen komma ut när den vill. Men det gör inget om det dröjer lite ska bara njuta nu den sista tiden!
Jag som letat efter december mammor här =) när är du beräknad? Jag har BF 21 dec och känner att jag bara går här och nöter ut golven, inget kvar att fixa. Lite julbak bara med pepparkakor och lussebullar, kanske kan vara nåt att ordna med?

Kul!
Jag är beräknad till den 22e men hoppas att den kommer tidigare så att man är hemma till julafton. Eller att det går över jul inte så roligt att fylla år på julafton. men vad ska man göra, inte så mycket att styra över…….
var hos mamma och bakade förra veckan, men i dag ska jag ut och handla julklappar!!
Hur länge har du varit hemma??
Jag har också tänkt en del på att bebisen kanske inte kommer att tycka att det är så kul att fylla sent i december, men det går ju som sagt inte att styra över och det är väl bara under en kort period av livet som sånt spelar roll. Jag har vart hemma alldeles för länge, sen i september pga av foglossning och sammandragningar. Mådde strålande de första månaderna, inte mkt illamående eller sånt, utan det kom sen. Nu mår jag riktigt bra. Hur mår du då? Visst känner man sig lite taggad och allt är så spännande! Riktigt skönt att man kunnat köpa julklappar när det inte är smockat med folk på stan. Vilken del av ladet bor du i? Jag bor i Västerås. Kram

Sitter uppe kan inte sova klockan är halv 4. Min sambo bökar runt i sängen så jag kunde inte sova hm, ska ta ett allvarligt samtal med honom när han vaknar 
Det är jättemysig tid att vara hemma jag tycker det är jättehärligt med jul! Jag mår jättebra och det har jag gjort hela tiden, jag brukar säga att är det så här lätt att vara gravid så kan jag skaffa hur många barn som helst. Jag har verkligen haft tur! Skönt att du mår bättre nu.
Visst är det spännande nu man har ju väntat i 9 månader och nu är det bara några veckor kvar tills livet totalt förändras
tänk man ska bli mamma
Kram
ps jag bor i kalmar

Det där med att inte kunna sova… Är själv i v31 och senaste veckan har det uppenbarligen blivit rätt trångt i magen eftersom bäbisens bök har tilltagit både i styrka och mängd. Håller på att bli galen på nätterna ibland. Bäbisen revolterar rejält såfort jag lägger mig på sidan. Den bråkar t o m om jag bara lägger mig med 45 graders vinkel (sett från ryggläge, dvs bara halvt på sidan). Håller på att bli galen på bäbbe som bråkar med mig så mycket på nätterna. När jag försöker ligga på sidan så är det som om 3e världskriget brytit ut och bäbisen sparkar med armar och ben och gör så hela min kropp skakar i "spasmer". Något som låter bekant? Tillslut måste man helt enkelt rulla över till rygg igen.
Vad har ni för metoder för att få sova i annat än ryggläge? Hur sover ni? Att ligga på rygg blir ju åxå obehagligt efter ett tag, oavsett om jag försöker variera denna ställning med kuddar halvt inpulade under ryggen (så man ligger lite lite på sidan) och med 2 stora kuddar under benen. Dessutom trycker ju tydlgien magen på vena cava så man mår illa då och då och blir snurrig… :-P
Inatt blev jag nästan tokig på det liv bäbbe förde med sig, inatt klagade hon även på att jag låg på rygg… Så jag bävar nästan för de sista 10 veckorna om hon ska fortsätta att böka såhär i magen på nätterna. På dagarna är hon mycket lugnare och bökar bara korta perioder. hehehe… Nä, man blir ju verklgien helt psyko när man inte får sova, och bäbben har ju inte ens kommit ut än…
Mitt enda knep är att städa lite på kvällen, sen gå en runda med hunden. Finns inget bra knep som fungerar för mig, förutom ren utmattning. AlbaStiffler, jag tror att du är inne i den värsta perioden av bebis-bökningar i magen, sen finns inte riktigt lika mkt plats.
Fick hämta barnvagnen igår, då blev det helt plötsligt så verkligt =)

#6> Menar du att man ska trötta ut sig själv eller trötta ut bäbbe i magen…? hahahaha…
Ja, kanske har du rätt, kanske lugnar den ner sig lite mer när det blir ännu trängre? som en tvångströja därinne…hehehe.
Det där med barnvagnen, håller med dig helt om att det blev liet verkligt då. Ja menar, vem som helst kan bli med barn, gammal som ung, men det är 1000 vuxenpoäng att skaffa barnvagn… hahaha…

Jag har en ganska lugn bebis så jag har inte haft så stora problem med att sova. men när jag tänker tillbaka var det nog mest aktivitet mellan v 20-30 sen blir det trångtoch den kan inte göra några kullerbyttor. Nu i v38 lugnt. jag brukar sova på sidan nästan på mage men ändå inte

#8> lyllos dig! ;-) Inatt var bäbbe lite lite lugnare än tidigare nätter så kanske var det bara lite tillfällig revolt. men den är långtifrån en lugn bäbbe… hehehe…