Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 2347 ggr
AlbaStiffler
2008-11-18 17:42
0

Vattengympa :-D

Måste bara tipsa er gravida om att prova vattengympa för gravida. Går just nu på en "kurs" på 8 tillfällen som man startar nångång runt sin graviditetsvecka 25-30. En gång i veckan skumpar ett 20-tal "höggravida" tjejer runt i en pool och mår jättebra.

Har själv foglossningar och klarar det hela rätt bra, även om jag har lite svårt att gå dagen efter. Men upplevelsen av att äntligen kunna röra sig i vattnet är helt underbar. Vattnet lyfter upp magen och man kan röra sig och kämpa på ett milt sätt för kroppen. När man sen går upp ur poolen känner man sig dock som en flodhäst.

Vattengympan slutar vi med avslappningsövning där vi med lite flythjälp ligger på ytan och flyter och profylaxandas. Inte dumt alls! :-)

Så alla ni som inte provat, googla efter er närmsta vattengympaställe eller ring närmsta simhall och fråga. Mitt pass i Uppsala går via vuxenskolan, www.vu.se

LeeLoo
2008-11-21 23:19
0

Håller helt med dig Alba! Jag slår också ett slag för vattengympa.

Tipsar om att kontakta sjukgymnasten, så är det här på min ort när det gäller vattengympa för gravida.. Det var himla skönt att känna sig lätt i vattnet, då när jag var så stor. Jag gick sista gången i vecka 42! :-O

AlbaStiffler
2008-11-25 14:02
0

#1> haha, oj, då måste du vart gigantisk. :-)

LeeLoo
2008-11-26 21:20
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 hehe! Ungefär så här såg maggen ut!

AlbaStiffler
2008-11-27 20:08
0

*busvisslar* Imponerande! ;-)