Raggar sträng
Är det någon mer än jag som har fått som en raggarstäng (inte så mycket hår som i en killes då) på magen? Det är några längre mörka hårstrån som har kommit fram från naveln och ner till "bikinilinjen". Är det någon som vet hur länge den kommer sitta där? Min mamma sa att hon fick några få hårstån som polisonger ungefär när hon va gravid men inget på magen. Vill bara veta om detta kommer försvinna och om nån annan har det oxo.

Här har du en till som blivit mycket hårigare på magen :)
Värmer gott nu på vintern, haha!
*** Kärleken övervinner allt ***

Haha ja man får tänka så. ^^

Linea Negra heter strängen, finns mer info om detta på tex www.growingpeople.se har jag för mig.
Har ingen sån, men är kanske något fjunigare på magen. Dock känns det som om fjunet "tuperas" iom mammabyxorna med mudd som gör att fjunen står rakt upp efter en dags byxbärande. hehehe…

jag har också fått det. Hade inte märkt något inte för än pojkvännen högg tag i några med munnen och drog till. Aj aj aj aj!!!
Fråg mig inte varför han skulle bita mig, men det är väl en sexuell upplevelse för honom =p *skämt åsido*
#3 haha jag har också märkt det, den där mudden gör så att det ser ut att vara fasiken så mycket mer hår..precis vad man önskar..

Jag fick en sån när jag väntade sonen, den finns fortfarande kvar nu, han är 15 månader.

Min försvann sist, nästan direkt efter förlossningen.

Usch ja hoppas att min försvinner, den är inte välkommen. :(

linea negra & håret hör väl inte ihop!?
Jag fick en svag hormonrand = linea negra dock & den är fortfarande kvar lite svagt, 6 veckor efter förlossningen.
Men man kan bli hårigare när man väntar barn. Dessa hormoner.. Jag fick mer fjun i ansiktet på kinderna mot öronen men det är borta nu i alf.

#9 Jag hade precis samma tanke för jag har inte fått linea negra än men jag har de mörka hårståen på magen.

Jag hade båda mörkare hårstråen och linea negra på min mage. Hårstråen är borta med linea negra syns svagt fortfarande.

hi hi ja fick med min son kåålsvart raggarsträng o hade kvar den enda till massa år senare då min dotters gravidiet kom. då vart håren ljusare o väldigt få…. nu…hmm lite små svarta fjun *S* (vet du vad de blir för kön på ditt barn? )

#12 Frågar du mig? Isf, nej vi har inte tagit reda på det än men vi ska göra det när bebben blir större i magen, nu syns det nog inte.

hmm,tänkte på min förklaring på strängen hur den ser ut,stämmde iaf på mig.. mye raggar sträng.. kille.. lite fjunit utan färg nästan.. tjej ;) en liten kul grej att fundera på #13

Mycket raggarsträng hade jag med förra grav och det var en gosse. Tycker att det är mycket nu oxå, får la se vem som tittar ut denna gång :)

Åh ska bli spännande att se va vi väntar då. Ja kan ju skriva de när vi kollat upp de. 
#3 Nu blandar du ihop, det du skriver om är en mörk rand i huden. Raggarsträng av hår är en helt annan sak. Jag fick dock både och när jag var gravid med våran dotter. Håret försvann snabbt, svarta strecket börjar ljusna nu när våran dotter är 6 månader. Syns mer än bristningarna dock…

jag har hört att det har med att göra om det är en pojke eller flicka, typ att man får en sån sträng på magen om man skall få en pojke pg av testosteronhalten. Vet ju inte om det stämmer dock 

jag tror inte att det spelar nån roll vilket kön barnet har..min såg likadan ut båda ggr,har en av varje..

jag menade den där randen i skinnet..men det fatta ni väl

#20 Jo men vi pratar om håret på magen inte randen i skinnet. ;)

jag har vid upprepade tillfällen sett i tidigare inlägg att det visst pratas om randen i skinnet!

Jag har ingen rand i skinnet men en fantastiskt vacker luden mage, haha!

#22 då har de nog missuppfattat varandra.

#24,ja så är det nog:)

#22 Jag startade tråden och jag har gjort klart för mig att vi pratar om håret inte pigmenteringen. Vi pratar om att man får mer hår på magen om de e en kille. (om de e så eller inte) Och jag sa det så att du inte skulle bli upprörd men det verkade inte fungera. Och om du inte blev upprörd kolla då ditt inlägg en extra gång innan du skickar det för om man sätter ett utropstecken efteråt så kan det verka aggresivt. Inget ont.

Big deal, man kan väl prata om båda fenomenen i samma tråd utan att lacka ur. Hormoner eller inte, preggos, cheer up! ;-)

#27,tack för det.

hihi! vad söta ni är. Tror det osar gravidhormoner här!? 

nej nej..jag fick för 2,5 månad sen..är allmänt hetlevrad

#30 haha! ok! 

För mig e de nog massa gravid hormoner.
Inget annat att klaga på.