Knäpper i bäckenet.
Mitt bäcken, framför allt blygdbenet, värker än mer sedan en vecka tillbaka. Klarar snart inte av att gå någonting…
Sover dåligt, sammandragningarna hopar sig när jag ska gå ute ( förmodligen för att jag spänner mig då bäckenet gör ont ) och det knäpper i, vad jag tror är , bäckenet.
Jag visste att foglossning skulle komma då jag hade en fruktansvärd sådan redan med barn nr.1 men kan inte dra mig till minnes att det knäppte i bäckenet.
De 2 månader som är kvar känns låååånga just nu.

Gud vad jobbigt, jag hade inga känningar alls min förra graviditet men nu börjar jag känna av fogarna redan i v.20 så jag hoppas att det stannar av nu =)
*** Kärleken övervinner allt ***
Tycker du ska ringa din barnmorska så du kan få komma till en sjukgymnast jag fick göra det för jag hade sådana foglossningar.. dom kanske hittar nått annat på dej mej.. tycker du borde kolla upp det…
Lycka till kramar
Ta till vara på alla nära och kära du vet aldrig när dom lämnar denna jord <3
http://pysselgummsan.blogg.se/

Du är ungefär i samma stadie som mig då, med 2 månader kvar.
Några tips jag samlat på mig under min foglossningsperiod (som varar än) är:
TENS-apparat funkar rätt bra som smärtlindrig mot foglossningar. Du kopplar på elektroderna på ryggen eller på sidan av höfterna när du ska göra något ansträngande (gå tex) och det tar bort värken du har just då och typ en timme efter. DU får hyra/låna sån av din sjukgymnast eller BM!
Akupunktur, tro det eller ej men det funkar! Se dock till att jaga rejält efter en bra akupunktör som kan gravida och låt ingen klåpare sätta nålarna! ;-) På mig har de satt nålarna i benen bla och inte i magen eller något sånt otäckt!
Foglossningsbälte. Obehagligt, men de säger att det funkar. Själv tyckwer jag de är för obehagliga att använda så jag slarvar tyvärr.
Vattengympa för gravida!!! Gör alla övningar utan övningarna där du särar på benen för mycket. jag har svåra foglossningar men klarar otroligt nog av detta ändå. Den enda gympan jag klarar av så jag är helt mållös över hur skönt vattengympan funkar. Dock brukar jag ha svårt att gå och fogarna i fram gör skitont dagen efter, emn de efterföljande dagarna blir det mycket bättre än innan!!!
Sov med kudde mellan knäna och ev även under fötterna. När jag ligger på rygg, vilket gör mindre för höft-fogarna, så bullar jag upp två ganska höga kuddar under knäna och fötterna,s å får man inte ont i ryggen. Sov på mjuuuuuuuk madrass!!!
Sjukskrivning löser många plågor. Jag jobbar 50% nu och mår mycket bättre. Soffan är skönare än kontorsstolen…
Knakarna har jag med, kan vara rätt höga brak-knakar ibland. men det är tydligen vanligt. Lite obehadligt men ofarligt.
Sen lite peppning. Runt v 30-35 när barnets huvud lägger sig neråt, har jag hört att de flestas foglossningar blir bättre. Barnets huvud stabiliserar nämligen upp bäcketet och gör att det inte blir lika rörligt (inte gör lika ont). Så där har du något att se fram emot, och du är ju nästan där nu! ;-)
Har dina foglossningar inte försvunnit 1-2 månader efter förlossningen kan man behöva hjälp av sjukgymnast för att fixa till problemet. kan vara bra att veta. Men för de flesta försvinner problemen direkt vad jag hört! :-)