Bada i badhus
Hejsan!
valde att vara lite anonym :) vill inte gå ut med vem jag är riktigt ännu..
hur som.. jag har blivit gravid..
har alltid haft lite fobier för offentliga badhus pga av alla bakterier m.m
på mitt jobb har vi varje vecka åkt m våra boende o badat o många av dom är inkontinenta(visst att dom flesta har speciella badbyxor men inte alla) o jag har fått för mej att det är ännu mer bakterier där än i "vanliga" badhus..(där jag ändå inte badar)
jag har under hela tiden motvilligt badat, men nu när jag blivit gravid igen, så vill jag faktikst inte bada mer pga av alla bakterier..
jag kanske är fånig, vad vet jag men…
Vad ska jag ha för argument till att INTE vilja bada?
snälla hjälp mej nu 

För det första, Grattis och välkommen hit =)
Jag jobbar själv inom vården och tillhör oxå de som vägrar att bada med våra boenden (trots specialbyxor). Jag tycker helt enkelt att det är äckligt då de både kissar och skiter i vattnet!
Nu är det ju ingen fara att bada bara för att man är gravis, så länge inte slemproppen eller vattnet gått, sen är det ju ännu mera klorerat i de bassängerna än vad det är på vanliga badhus…
Men jag kan tyvärr inte hjälpa dig mer än att säga att du inte är ensam :) Men på mitt jobb vet de att jag aldrig skulle falla mig in att bada så det är aldrig någon som ber mig om det heller =)
*** Kärleken övervinner allt ***

Hej och grattis!
Säg att du har fått lätt att få urinvägsinfektion, då är badhus att undvika :)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

säg att du har blivit allergisk mot klor.
när jag var gravid läste jag någonstans att ett visst ämne i kloret kan orsaka missfall, letade på nätet men hittade den inte
minns itne på vad för fakta den här studien grundades, men för mig var det ett tillräckligt argument. . men, annars kan du skylla på UVI

Att bada vanlig pool finns det vad jag vet ingen avrådan för, då skulle det inte finnas vattengympa för gravida (som jag går på och som jag STARKT rekommenderar, skitbra gravidträning). Däremot ska man väl undvika bubbelpooler på offentliga badhus, då dessa har högre bakterihalt.
Däremot skulle jag nog göra som du, låter rätt snuskigt att bada i de inkontinentas pool.
Förresten, anonyma är vi alla här, kan vara smart att inte lämna ut vem man egentlgien är på nätet, gravid eller inte! ;-) Grattis till bäbben!
tack för svaren!
min chef va inte på jobbet igår så får prata m henne imorgon om det här… säger att jag fått en svampinfektion lr nåt.. o sen när det börjar synas så säger jag helt enkelt att jag inte vill bada :)
Vill inte berätta att jag är gravid ännu….
#5 jo, jag vet… men jag mena mer att jag nog är lite "känd" här på iFokus annars, men nu valde att vara anonym tills jag gått över några veckor…