Gotta tips!
Här kan vi skriva ner tips på goda drycker, maträtter, bakverk eller annat gott. Nyttigt eller onyttigt!?

Jag börjar med att tipsa om en god youghurt/milkshake som jag hittade recept på i en gravidtidning.
2 dl vaniljyoughurt &
någon/några nävar frysta hallon,
mixa ihop med en mixer eller dyligt. Svalkande & gott på samma gång! Det går även att byta ut vanlijyoughurten mot naturellyoughurt & vaniljsocker…. Om den blir för trögflytande kan man blanda i mer youghurt eller ev. lite mjölk.

hmm undrar vart min mixer är någonstans….
Det är värt att leta fram mixen! Vi köpte en ny bättre, tänkt att vi sen ska göra egna smakportioner till barnet, nyttigare och billigare i längden!
100 g smör, 3 dl vetemjöl, 1 dl graham, 3 msk vatten och hackade soltorkade tomater. Knåda ihop till en pajdeg. Fräs lök, svamp, spenat, soltorkade tomater och hackade tomater. Salta och peppra. Ha i förkokade röda linser i stekpannan, smaka av med spiskummin. Förgrädda pajskalet i ugnen 225 gr ca 15 min, ta ut formen och häll i röran från stekpannan och grädda en liten stund till! Man kan även ha riven ost på toppen!

Mixer är perfekt att ha och göra milkshakes av, speciellt i början när man mår illa och inte kan äta något.

Jag som har så sjukt svårt för frukkost använder min mixer varje dag när jag gör smoothie :)
*** Kärleken övervinner allt ***