Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1871 ggr
AnnikaPersson
0

sf mått

Hej

Undrar lite! Var hos barnmorskan nu i går v.27 plus 6 och mitt mått mätte 26 cm samma som för 3 veckor sen låg under normalkurvan. Är det någon som har erfarenhet av detta?? ska tillbaka om 1 vecka för att de så att jag har växt annars blir det tillväxtkontroll.

Är orolig!!

tezzie
0

Har tyvärr ingen erfarenhet av detta, men håller mina tummar för att allt ska vara okej :-)

*** Kärleken övervinner allt ***

AnnikaPersson
0

Tack! Man kanske oroa sig i onödan!

tezzie
0

Ja, det är säkert ingen fara, men självklart blir man ju orolig ändå :)

*** Kärleken övervinner allt ***

Luckystar
0

Ligger du mellan normalkurvan och den undre kurvan om du fattar vad jag menar :) Det finns ju tre streck på kurvan..

AnnikaPersson
0

vet inte har inte sett kurvan

Luckystar
0

okej. För jag ligger mellan den understa och normala. Men såg att min också hade gått ner lite..

Hoppfull
0

Jag hamnade under kurvan med min yngsta… hon slutade nästan att växa men såg ut att må bra. Jag fick gå på UL en gång per vecka de sista månaderna för att mäta flödet i navelsträngen och se att bebisen växte åtminstone en aning. Hon föddes fullt frisk 8 dagar före beräknat datum med snitt. Hon vägde 2005g och var 44 cm. Jag hade fått en infarkt i moderkakan så den fungerade inte som den skulle. Men som sagt hon var fullt frisk och är idag åtta år och minst lika stor som tjejerna och killarna i klassen. Fast när hon kom ut var hon oerhört arg och hungrig :)

Det är viktigt att vila mycket om det blir så, bebisen får mera näring när man själv tar det väldigt lugnt.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.