Pojknamn
Jag och flera i bekantskapen har samma problem. Vi har massor av olika alternativ på tjejnamn. Men inga killnamn! Många är ju hemliga när det gäller tänkbara namn till sina (kanske kommande) söner, men kanske vill dela med sig av andra killnamn ni gillar? Det står still i skallen och jag skulle bli jätte glad om några kan skriva namnförslag här.
Är det fler med samma problem? Alltså en uppsjö med tänkbara tjejnamn, men inga till killar?

Det hade vi. Massa tjejnamn, Elva (som det blev), Nora, Nova, Tuva, Maria är bara några.. Men på pojksidan hade vi bara Elias. Jag gillar namnet Elias :)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Min ena son heter Elias :) Den andre heter Joel.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

det finns många fina och annorlunda killnamn, det namn som jag själv planerar att ge min son (om jag får sen son) är dock hemligt ;P
Men andra namn som jag gillar (endel lite ovanliga) är; Liam, Leo, Casper, Cyrus, Loke, Balder och Noel.
Kan det vara så enkelt att eftersom det finns fler killar på jorden, så känner man fler killar och inte vill ge samma namn? Jag känner en Elias och har en Joel i släkten. Loke var jag och killen inne på ett tag, men jag gillade inte det när jag kollade upp mer om guden Loke som ljuger och stjäl. Mina föräldrar hade en hund som hette Galder som påminner om Balder, och har haft en som hette Leo. Det måste ju födas fler hanar än honor inom alla arter! Liam och Noel gillar jag och hade inte kommit på själv =)
#1 Skapade ni namnet Elva själva? Det vore ju hur roligt som helst om man lyckades göra det *funderar på om man kan skapa ett eget killnamn*
jag hade en klasskamrat som hette Shavikanne. Ett påhittat namn :)
Schjaveekäin uttalas det, hoppas det blir rätt.. hehe..

loke heter min son.
viggo, douglas, arthur tycker jag är fina.
vi ahde massor av pojknamn :)
Benjamin, Simon, Loke, Vincent, Filip. Fast överst låg loke och benjamin. Vi var störtsäkra på att det skulle blki en Benjamin, men nix, det bidde en Lovalie.

Jag har motsatt problem. Har flera bra pojknamn men svårare med flicknamn. Och på Ul visade det sig att det är en liten tös som ligger och jäser inne i magen:)
Jag har länge velat ge mitt barn ett namn från den fornnordiska religionen eftersom jag är mycket intresserad av denna och har fördjupat mig mycket i denna religion/mytologi under min utbildning till religion/svensklärare. Men nu har ju de namnen blivit väldigt populära, vilket gör att det inte känns lika roligt längre. Ett pojknamn, som dock inte slagit igenom och som jag gillar, är Hugin. Kanke kan vara något?
Jag är lite inne på namnet Edda till vår tjej, det är inte så vanligt och det har en ankytnaing till fornnordisk religion. Problemet är bara att vår ena katt heter det…
Det är faktiskt svårare änjag trodde att komma på bra namn. Tur att man har ett tag på sig att fundera vidare :)
Så du hann ge namnet till katten =) Ett par tjejnamn jag gillar är Idun och Nanna. När bebisen beräknat att komma?

#8 ett fornnordiskt namn jag gillar är sot. även sol är vackert.
min son heter loke och vår avlidna hund hette hugin. ;)

#9 Hon är beräknad att anlända den 31 januari, så det är ju några månader kvar.
Ja, jag ångrar bittert att jag valde att kalla just den katt som vi behöll i kullen för Edda, kullsyskonen heter Idun och Hugin. Å andra sidan så är Katten Edda den första katt som föddes i vårt katteri, så på sätt och vis så skulle det ju vara lite roligt att namnge vårt första barn efter henne. Men risken är ju att det uppstår viss förvirring att ha två familjemedlemar med samma namn :)
Jag gillar även Embla, Idun och Freja, fast de känns inte riktigt lika klockrena som Edda. Vi kanske får byta namn på den stackars katten ;)
Ja man kanske kan börja kalla katten Hedda redan nu? Katten har säkert redan räknat ut att du har en liten i magen, djur brukar känna på sig sånt.
Jag tror katter vet att man har en bebis i magen, min honkatt är iaf hur gosig och ska vara på mig hela tiden. Ibland lägger hon huvudet på magen som att hon skulle lyssna. Men katter har väl riktigt bra hörsel då borde hon ju höra hjärtljuden när hon ligger i mitt knä.. ?

#13 hon kanske tycker att det är mysigt att höra det ordentligt :P

Jo, det vet de nog.
Är dock lite orolig för hur det kommer att gå med Augusta, vår äldsta katt. Hon är väldigt präglad på mig och mycket svartsjuk. Min sambo har fått sig ett antal smällar av hennes lilla tass när han blivit för närgången mot mig. Jag hoppas verkligen det inte blir några problem med att få henne att acceptera den nya lilla familjemedlemmen som kommer och snor Mattes uppmärksamhet.
Oj, nu hamnade vi visst lite "off topic" i den här tråden;)
#14 Ja det måste vara så :))
#15 aj då :/ hoppas det inte blir några problem. Jag är också lite orolig hur mina katter ska reagera på bebisen.. Dom visar dock ingen svartsjuka men dom kanske kan bli det ändå på bebisen.
#15 Oftast brukar det gå bra att vänja katten/erna vid den nya familjemedlemmen. Ett tips är att ta med en filt som katten legat på och knida in bebisen i den. Eller tvärt om, ta en filt från BB och låta katten vänja sig vid doften. Och naturligtvis inte glömma bort kissen i början. Ge massvis med kel och gos och låt denne få vara med vid amning osv om den vill det. :)
(har själv inte barn än, men vi planerar lite smått. Det ska bara passa in lite bättre ekonomiskt.)
Har dock samma problem med namn. Tjejnamn har jag ett par. Kayla och Fey (eller Fay) har jag som val om jag får döttrar. Jag ville ha en Yoline förut med mitt ex. Men det känns lite fel nu. Och en Caspian. Det gillar dock inte min fästman.
Elliot har jag också varit inne på. Ruggigt vanligt nu förtiden dock.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||