Gravid iFokus

Gravid

Etikettbilder
Läst 1763 ggr
AnnikaPersson
0

graviditetsförsäkring

Hej undrar lite över vilket bolag man ska välja?

Är den någon som har bra/dåliga erfarenheter så dela gärna med er!

har funderat på if eller trygg hansa

mvh Annika

ElinKee
0

Vad är en sådan försäkring bra för och vad ska den täcka? Är det tex om det blir komplikationer under förlossningen? Jag skulle ta den på samma som jag har hemförsäkringen eller bilen, det blir väl billigare och bättre om man samlar sina olika försäkringar på samma bolag?

tezzie
0

Jag har haft trygg hansas och fick tyvärr utnyttja den när det uppstog komplikationer.

Det gick otroligt lätt och smidigt och ett mycket trevligt bemötande! Den rekomenderar jag!

*** Kärleken övervinner allt ***

AlbaStiffler
0

#2 Hade du gratidvaranten eller betalvarianten? Jag har gratisvarianten redan men funderar på att fixa den andra med…

tezzie
0

Jag betalade runt 950 kronor eller vad det var…

ElinKee
0

Men vad hjälper försäkringen med om man får komplikationer?

tezzie
0

Mitt barn dog och jag fick ut en större summa pengar som täcker begravning, sten, annonser mm

ElinKee
0

Det var hemskt sorgligt.

Hjälper det även att man får läkartid snabbare, smidigare sjukskrivning? Jag ska iallafall omedelbart fixa en försäkring efter att jag kollat upp vad min hemförsäkring täcker.

ElinKee
0

Kollade upp på IF vad som gäller där. Det finns en gratis, som gäller om det skulle hända mig något nu. Sen kan man betala för en, som täcker skador och sjukdomar på barnet. Den kan man köpa från v 16, och gäller från v 26. Så uppfattade jag det i korta drag.