?
Nu har det gått ca 20-25 dagar någonting(?) sen jag hade oskyddat sex med min fästman ett antal gånger, p-pillrer var då slut i ca 1 vecka innan jag fick nya… Tänkte inte ens på att dom var slut så länge.. Men nu iallafall ska jag testa mig? Väntar på min mens, men kommer inte ihåg när den var senast.. Men känner mig faktiskt inte ens orolig 
Så köpa ett test idag lr inte?

Följ din känsla om det är dags att köpa ett test eller inte, det är svårt att veta speciellt när du inte vet när du hade senste mensen. Har du några tecken i övrigt på graviditet?
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Nja jag har väl bara kännt mig ovanligt trött, sovit mycket, haft lite ömma bröstvårtor och mått lite illa. Men ingen direkt graviditets symtom hittills.. ?
Jag tycker det låter precis som graviditets symtom. Jag hade precis som du i början innan jag gjorde ett test och fick då ett starkt + . :)
#3 Jaha ok intressant.. lite smått nervös nu hehe…
Men kommer vänta med grav- testet till den 18:e, så önska mig lycka till! Berättar senare om det blev + eller -
Nervös…
Sen så kan det ju vara så att man inbillar sig och får en massa symtom men det märker du när du gör testet :)
För mig kom det som en chock att jag var gravid, så det var inge planerat men jag hade ju som sagt mina misstankar..
Lycka till iaf :D
#5 Nej precis hehe.
Sen så har jag inte ens tänkt på det förräns nyligen.. Får se vad det blir för resultat den 18:e, vem vet? mensen kanske dyker upp innan dess.. :P
Det verkar som att jag fått någon form av mens idag, men är inte alls säker..
Känns som mensvärk, men blodet är inte som mens.. Utan det är brunt och tunt, nästan som flytningar fast inte om ni förstår vad jag menar?
Behöver jag testa mig det 18:e för graviditet eller inte?
Vad är detta? Varför är det så? Någon som haft det så?
Du kan ju även blöda fast du är gravid, jag fick typ bruna flytningar i v.12 och troode nästan det var missfall men det var det inte.
Jag tror att du kan göra ett test nu..

Vad jag förstått är det rätt vanligt att man kan få en blödning då man normalt skulle fått mens, fast man är gravid. Kroppen är väl inställd på den klockan så då blöder det lite ändå… Dock inget jag var med om men jag har läst om det…
Jag skulle rekommendera ett grav-test, även om det är negativt så vet du ju då med säkerhet och slipper fundera. Men än så länge har du ju några dagar på dig, kan ju hända att mensen kommer igång som vanligt imorrn… och då kan du ju nästan utesluta det hela helt… Kanske är din oro boven till att vanliga mensen inte funkar helt normalt?
Själva mensvärken är även rätt vanlig när man är gravid. Jag har i princip haft mensverk från v4 till v12 när jag blev gravid. Först nu har jag mindre värk… Skönt…
Igår försvann både "mensvärken och den konstiga blödningen" så här sitter jag som ett frågetecken..? Men ett grav-test blir det på måndag.
Fick mensen idag på riktigt.. en dag innan graviditets testet.. Skönt nu behöver jag inte oroa mig mer… Men känner mig lite känslosam över att jag inte var gravid, tänk att man kan känna så över nått som inte ens fanns. Men under dessa dagar så har tankarna givetvis farit runt i huvudet "Tänk om?" hihi men nu är det ju inte så och gravid kommer jag nog bli i framtiden i allafall.. Men när är frågan.. ;)
Ett utav livets små mysterier hihi

hehe, låter som ett klassisk kvinnodilemma. Snart kommer du börja spana på bäbisar på stan med! Om du inte redan börjat! ;-)
Skönt iaf att du tillslut fick ditt svar, nu slipper du noja!

Du vet att du kan ha mens även fast du är gravid =) En vän till mig hade sin mens de tre första månaderna i grav.
#13 Va?! Det visste jag faktiskt inte att man kunde vara gravid, trots mens.. Humm typ hehe. Bör jag testa mig i alla fall då kanske?
Men hur kan det vara så och vad beror det på? Eller om man är gravid trots mens, är blödningen någon sorts missfall eller varför kan man ha mens under graviditet?
Någon som vet detta?

Eftersom din livmoder är van att ha mens regelbundet så kan den bli lite ur fas när man blir gravid och ändå stöta ut lite blod. Vet inte ens om det är själva livmodern som blöder utan något annat, minns inte… Vad jag förstått så skiljer sig en sån "mens" lite från en vanlig blödning… kanske blir kortare eller inte lika kraftig eller något sånt… men det kan även vara tecken på ett tidigt missfall…
Dock tror jag inte man nödvändigtvis ska oroa sig för att man ändå är gravid varje månad man får mens. men är omständigheterna speciella samt om man har andra graviditetssymtom kan man kanske kosta på sig ett extra test…
Gjorde ett test idag för att vara 100% säker pga den onormala mensen m.m..Men var såklart inte gravid, så då var det ur världen…

Men en framtida bebis kommer det att bli så småningom..