Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1394 ggr
Tesan
0

En fundering

Ville bara höra ned er här inne som blivit gravida just om det där om att man blött, typ som mens fastän man é gravid!

Har ni haft som mens även fast ni é/vart gravida?

Hur vanligt é det?

Tack

Elisabeth-J
0

Man kan få mindre blödningar som är mensliknande men det är oftast i mycket mindre mängd. Blödningar under graviditeten kan beror på olika orsaker. När jag väntade tvillingar hade jag mensliknande blödningar vilket visade sig komma från moderkakan. Med sista barnet hade jag ytterst små blödningar i början av graviditeten men det försvann sen. Jag tror inte att det är så vanligt med blödningar som mens under graviditeten men det förekommer i sällsynta fall.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Tinnie
0

Jag fick en störtblödning i v. 8-9, hade inte ont, men åkte in till akuten i allafall. Ville ju veta om det var ett pågående missfall. När jag kom in och man gjorde ett VUL så såg min väninna som var med mig ett tickande hjärta, jag låg så konstigt till så jag såg det inte själv, men i samband med detta så kramade hon min hand hårt och då kände jag att allt var ok. Enligt läkaren så hade det med min menscykel att göra och jag skulle inte bli förvånad om samma fenomen upprepades sig under kommande månader. Har nu inte haft fler blödningar utan min graviditet fortskrider normalt. Nu väntar jag med spänning på min förlossning.

Tesan
0

Tack för svaren, önskan att vara gravid é så stor att även fast man nyss fick mensen så består månadens hopp!

Intressant just med att en del får blödning ändå.

Kram/tess

Spännande #2, lycka till!

AlbaStiffler
0

#3> Om du inte redan laddat upp med ÄL-tester och graviditetstester så rekommederaar jag paketet med test-stickor från billigatester.se. Då kan man "slösa" med tester för att dubbelkolla om man blev gravid eller inte och för att matscha in nästa ÄL…

Lycka till och hoppas det biter snart! :-)

Tesan
0

#4 Tack så mycke

Tejoos
0

Jag hade mindre blödningar varje månad, förutom de sista månaderna av min graviditet. Hade fått ett missfall innan jag blev gravid med Emma så varje månad fick jag mer eller mindre panik, åkte in till gynakuten och allt var bra.

Men jag tror knappast man kan vara gravid och ha helt "normal" mens. Många som längtar så mycket att de tom vill tro att de är gravida när de har bevis på motsatsen.

Jag önskar ingen annan att ha blödningar under graviditet, för mig var varje toalettbesök hemskt och vid varje blödning trodde jag att något var fel.

AlbaStiffler
0

#6> Ursch ja, vad läskigt det låter!