Täta graviditeter
Hejsan!
Vill gärna höra från er som fått barn tätt.
- Ammade du fullt när du blev gravid igen?
- Hur nära inpå blev du gravid igen?
- Hade du fått tillbaka normal mens och ägglossning?
- Några komplikationer?
Vad gäller komplikationer så googlade jag och hittade info från England att det skulle kunna vara skadligt att bli gravid för snabbt, att kroppen måste hinna återhämta sig först.
På svenska hittade jag ingen info om att det skulle vara skadligt, snarare att många vill få sina barn tätt och rent av vill skynda på ägglossningen gm att inte amma så länge.

Jag har inte fått barn så tätt själv, men har en bekant… hon blev gravid bara några dagar efter hon kommit hem från BB, ammade fullt och hade förstås inte fått någon mens… Hennes andra barn föddes ganska precis nio månader efter det första. Hon mådde inte alls bra av det och det tog väldigt lång tid för henne att hämta sig efteråt.
Nu vet jag ju inte om det är skillnad om man planerar barn tätt än när det blir för att ingen upplyst en om att man faktiskt KAN bli gravid på en gång, även om det är ovanligt.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#1 Förstår inte ens hur man kan vilja ha sex så snabbt efter förlossningen, shit!
Hoppas hon och barnen mår bra nu i alla fall och att de har glädje av att vara så pass jämnåriga som de är. 11 månader emellan måste vara rekord.
vet inte riktigt hur tätt du menar men mellan mina två första barn skiljer d 19mån och mellan mina två mindre barn kommer d att skilja 15mån-har bf 3sep.
men nepp, jag har aldrig ammat..
hade normal mens och ägglossning
och d har inte vart några komplikationer…

Mina döttrar föddes med 14 månaders mellanrum, ingen mens hann jag få innan jag var med barn igen.
Ammade itne när jag blev gravid.

Mellan mina två första barn är det 15 månader.
Jag hade slutat amma när jag blev gravid
Hade fått tillbaka ägglossning och mens (utan ägglossning kan man inte bli gravid)
Inga komplikationer
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
#5 Självklart kan man inte bli gravid utan ägglossning, det var därför jag skrev normal mens och ägglossning. Ägglossningen kommer ju före mensen så man kan ju bli gravid innan mensen kommer igång normalt igen.

Japp, man kan bli gavid utan mens… min bekant är beviset :) hennes barn är födda i februari och november samma år (om jag inte missminner mig) de är vuxna nu och mår finfint, liksom mamman :)
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.