Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 4308 ggr
AnnikaPersson
2008-08-10 15:49
0

mammakläder

Jag blev väldigt besviken när jag förra veckan skulle ut på stan och shoppa mammakläder. Jag hittade 2 butiker med mammakläder i Kalmar Den ena var hm och den andra var pop men är det inte väldigt konstigt. Lindex hade ingenting och likadant med kappahl vad ska vi gravida tjockisar gå för att hitta kläder? Sammanlagt på dessa butiker fanns det kanske 7 olika byxor att välja på.

em4404
2008-08-10 16:23
0

jag håller med dig. Här i Uppsala finns det inte heller så mycket mammaklädr. Det verkar som man måste ta sig in till sthlm, bara för att man ska ha en schans att hitta något. Jag har bara köpt ett par byxor från hm sen två linnn från lindex. Tycker fresten utbudet är jätte fuuult!! Finns inget fint alls. Och köper an kläder här i uppsala så ser man att alla gravida går runti likadana kläder =P inte heller så roligt…

AlbaStiffler
2008-08-10 16:57
0

#1> Finns det några riktiga gravidklädes-affärer alls i uppsala? Fanns ju en på St Olofsgatan innan sommaren men gick förbi den nyss och såg att de hade utförsäljning så den kanske lagt ner?

Däremot är en kompis till mig på G att öppna en baby-klädesbutik på Östra Ågatan typ nu i höst. Tror de ska ha märkeskläder och lite finare babykläder, är tanken… Om man nu är intresserad av det så håll utkik på Östra Ågatan. :-)

ElinKee
2008-08-10 22:46
0

Finns en hel del internet butiker med mammakläder, men ibland är det ju just att få runt och kolla och prova innan man köper som är roligt. Jag beställde från www.lovelymama.se och hade mina saker inom en vecka. Jag beställde inte kläder utan bl a en vetekudde med kardborre som jag verkligen rekommenderar mot rygg ont och växtvärk.

LeeLoo
2008-08-10 23:36
0

det är samma sak här hemma, men här har vi bara 4mom & Picco (där de har väldigt litet utbud) nu, då Lindex slutar med sin mammakollektionen & H&M aldrig haft några mammakläder i den här stan! Rynkar på näsan

Här finns en internet butik www.4mom.se

Lenore
2008-08-11 00:24
0

Jag håller med dig. Tycker det är väldigt dåligt utbud av mammakläder! För mig som är 148 cm kort passar knappt några mammakläder alls då jag ALDRIG stött på kläder i storlek XS, bara S som vanligtvis är ALLDELES för stort. Normalt sett brukar jag ha storlek 32 som ibland kan vara stort det också. Mammabyxor kan jag bara glömma och har fått köpa tråkiga mjukisbyxor istället.

Jag har satsat på att hitta tröjor på vanliga avdelningen som är långa och stretchiga istället och det har funkat bra! :)

Luckystar
2008-08-11 13:02
0

Jag har beställt mina mammakläder på ellos.se och laredoute.se…

Tyckte dom var helt okej och inte svindyra heller som dom kan vara i såna där speciella mammakläders affärer :)

Tinnie
2008-08-11 15:40
2

Grow'n'life har både webbutik och fysisk butik i Stockholm. Kläderna håller hög kvalitet, åtminstone det jag har handlat där!

www.growinlife.se