Förberedelse inför ankomsten
Jag förstår igentligen inte varför en del väntar så länge med att inhandla saker till sin bebis, det måste bli stressigt att hinna handla allt på en gång. Jag tänker inte vänta in i det sista man kan ju inte gå och oroa sig för att nåt ska hända det kan likaväl hända något vid förlossningen eller senare. Jag har redan planerat en del och tänker inte vänta så länge till innan jag börja titta på barnvagn mm.
Hur tänker ni?

Jag väntade in i det sista med att köpa grejer. Delvis pga av att vi skulle flytta, lathet, rädd att något skulle hända, pengabrist mm.
Barnvagn köpte vi dock halvvägs in i graviditeten ungefär. Spjälsäng fick vi. Bilbarnstol fick vi någon vecka efter att vår dotter hade kommit. Vi ville inte "slösa pengar" på en sån då vi inte har bil. Köpte liiite kläder någon vecka innan (ville vänta pga av att jag ville veta könet)
Sen så skulle jag köpa lite viktiga smågrejer på måndagen, men dottern tittade oväntat ut dagen innan :P
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Jag älskar att shoppa bebis saker =) kläder i storlek 44 och 50 tycker jag inte att jag har sett mycket av varken blå eller rosa, så det spelar ingen roll vad det blir för kön. Igår köpte jag lite finporslin med mumin på som kan vara roligt i framtiden för barnet och idag kollade jag på www.nallebutiken.se
Jag vill inte köpa allt sen när bebisen har kommit, då vill jag boa in mig hemma tillsammans med familjen och inte ge mig ut på stan bland bakterier. Skulle något gå fel nu och jag står här med bebissaker är jag så pass ung att det går fler tåg.
vi har haft bebis rummet klart nu i snart en månad, började inhandla saker så smått efter första ul då vi fick veta könet, vagn säng köpte vi i månad 5 och bilbarnstolen för 2 v sedan BF är den 23 Aug
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

Jag har sparat allt från första barnet, så jag har inte direkt tänkt att handla något.

Jag och min man satte fart nu när han var hemma feån Kina en sväng så i princip har vi införskaffat allt nu, vi ville inte vänta längre nu eftersom det finns en risk att dom måste snitta mig tidigare än menat, 8 sept är senast när dom ska göra det. <Så vi började inse att det var dags, vagenen köpte vi ganska tidigt för att vi sprang på den vi ville ha till ett bra pris.
Har köpt en hel del 56 kläder och tänkte köpa lite till i strl 50, fattas någon Jacka, mössa vantar och halsduk också.
Jag har inte en pinal kvar eftersom jag inte trodde det skulle bli fler efter jag fick lille man för 9 år sedan *S* och det trodde jag inte efter jag fick mina tjejer för 17 och 18 år sen heller. Så det har blit tre omgångar med nystart för bebis saker. Och nu känns det som om jag inte har en aning om vad en liten behöver :)
Nina