Packat halva BB väskan
Hur gjorde ni när ni packade väskan?
För min bebis är beräknad nästa fredag så jag är lite sent ute med att packa väskan… Men det är ju så mkt saker som jag behöver nu som jag inte kan packa än…
Mobil, hygiensaker, kamera, pengar o id kort… Mer därtill…
Hur gjorde ni med såna saker?
Jag får nog packa dom när jag får värkar eller vattnet går?
Svårt det där 

När jag kollade på internet och i en bok jag har här hemma så har jag fått tag i en världslång lista över saker som man ska ha med sig. Så jag har nog förberett mig till 100%. ;)
Det jag har packat ner nu:
*Mapp med alla viktiga papper
*Kläder till baby (3 ombyten)
*Kläder till mig
*Tofflor
*Amningsbh
*Energi-mat jag tycker om
*Dryck
*Bok
*Hygienartiklar
*Hudlotion/olja
*Läppbalsam
*Amningsinlägg
*Nattbindor
*Öronproppar (om det är livligt på avd.)
*Klocka att mäta sammandragningar
*Tens apparat (hyrt en)
Grejorna som kamera och mobil raffsar jag nog ihop då det börjar hända något! :)
packa med eget toapapper!! det mjukaste som finns. på BB i Borås hade dom typ rastplatspapper, ungefär som sandpapper. Jag blev sydd och det var INTE trevligt att använda deras papper. .
mitt hetaste tips

# 2
Åh, ska genast lägga till det på listan då också, och packa ner i väskan. :)
Jag med.. Efter en förlossning så vill man ju ha nått mjukt… Konstigt att dom inte kan ge dom som fött mjukt toa papper
Tack för tipset 
jag har packat mysbyxor och tröja till mig och troser binder panodil mappen med papper filt till bebisen som ska hem till hunden sen, 1 body till lillan och åka hem" käder till henne, napp , får nog ha med lite till men jag tror jag har det viktigaste…gubben får ju inte platts i väskan tyvärr så han får hålla sig i närheten :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
#5 ska ni använda filten till bebisen och sen ge till hunden för att den ska vänja sig med bebisens lukt? Det låter ju inte alls dumt! Då får den bekanta sig med bebben i lugn och ro genom att sniffa lite på filten i egen takt.
Jag ska nog se till att fästa bilbarnstolen innan. Och skruva ur airbagen!!
Ja det med hunden o filt verkar ju skitbra! Då vänjer h*n sig vid bebisen
Hade jag haft vovve hade jag gjort så!
Jag har börjat packa väskan så smått redan (har packlistan sidan om så jag vet vad jag ska ta med). Vissa saker får man packa precis innan man ska iväg men allt annat vill jag ha i väskan redan så slipper man stressa när det är dax.
Är i v. 31 nu och vill ha allt klart i tid så man slipper springa omkring och packa med värkar. :)
ja tanken var att jag och bebisen ska "använda" filten så den luktar oss båda, sen får pappan ta med den hem till vovven så han kan få snusa och känna både min och bebisens doft så han har fått känna hennes lukt vid min, tycker det känns bra för då blir det ju en ny doft med en "gammal". Sen får man ju sätta ner bilstolen när man kommer hem så han får hälsa direkt. Har som tur är världens snällaste och barnkäraste jack russsell här hemma så jag är inte alls orolig :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

Jag har packat det mesta som kan tänkas behövas. Kläder till krabaten, kläder och necessär till mig, bindor håller dem med på sjukhuset, så det lämnar jag hemma. Kamera och sådant som "energikickande" livsmedel till mig och maken packar jag när vattnet går, om det går, det ska man ju inte vara alldeles övertygad om!!!
.
Min första förlossning tog inte mer än 3 timmar och 55 minuter, så jag antar om det stämmer det man säger att andra barnet kommer snabbare så lär jag få åka in ganska omgående när värkarna sätter in.