Gravid iFokus

Gravid

Etikettförlossningen
Läst 1984 ggr
PiaW
0

Hemma igen :-D

Vi har fått en Meja Skrattande
Förlossningen gick långt över förväntan. Värkarna startade strax innan 5 på morgonen och vid 9 tiden bestämde vi oss för att åka in. Trots bad så blev värkarna bara kraftigare och tätare så kände att jag ville komma in på kontroll.
Blev lite besviken, var bara öppen 3-4 cm efter 4 timmar värkarbete hemma. Eftersom jag var öppen 2 sedan innan så hade jag tänkt mig ett par cm till.
Jaja bara att bita ihop tänkte jag. Vi tog några vändor i korridoren och sedan en dusch, men orkade inte sitta på den pallen så länge, det gjorde fruktansvärt ont när värkarna kom medans jag satt på den. Vi gick tillbaka till rummet och Morgan fick massera mig i ryggslutet och det var skönt, tillsammans med lustgasen gjorde det jättemycket för mig. Men började fundera på hur länge jag skulle klara det här utan bedövning. Efter 2 timmar så gjorde bm en undersökning till.
Men kära nån sa hon, nu ska vi bara spräcka hinnan så är det dags, hur fort föder du barn egentligen?
Inte konstigt att det kändes alltså 6 cm på två timmar.
Fick mer energi och tyckte att smärtan blev lättare att ta sig igenom när jag fick veta att det snart var dags.
Kl 11.55 var hon ute. Och jag som är rädd för sprutor slapp både ryggbedövning och att sys. Inga bristningar Däremot var moderkan krånglig att få ut och bm hotade med akupunktur och operation FörvånadFick en till hormonspruta för att den skulle släppa och barnmorskan knådade på magen och drog i navelsträngen rejält innan den släppte i sista stund. Det var nog det värsta av allt, men slapp iallafall att opereras och bli stucken i tårna med nålar
Så 7 timmar efter första värken kom hon ut. 3455 g och 50 cm lång. Underbarast på jorden.
Välkommen hem lilla Meja Skrattande

hellenah
0

Grattis!!!

Wiemona
0

Grattis!

FerretCrow
0

grattis. hehe fick höra samma om att vara snabb. jag öppnade mig 5cm på 45 minuter, han knappt reagera på att jag skulle få barn

ElinKee
0

Vad roligt!! Grattis =) har tänkt på en sak, hur vet man när det är dags att åka in, vet man det bara eller är det självklart när det är ett visst antal mellan minutrarna? Jag är iaf jätte impad av alla som gått igenom en förlossning! Var det en Meja som kom ut, eller hade ni bestämt namnet innan? Väldigt fint!

Elisabeth-J
0

Stort GRATTIS!!!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[Cute]
0

Grattis på er! Glad

DG
0

Grattis!

Hoppfull
0

Stort Grattis till er alla tre!!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

kitty
0

jättegrattis!!

mocchino
0

Gud vad kul! Massa grattis till er!! :D

// Nathalie

MIRJAMI
0

Grattis!!!!

MarinaJ
0