Gravid iFokus

Gravid

Etikettpappor
Läst 2782 ggr
Andreas
2008-06-24 18:38
0

Inga män?

Har inte sett så många män här. Var är ni? Kan ju vara bra även för oss att vara pålästa och göra det bästa för att hjälpa och stödja våra kvinnor.

AlbaStiffler
2008-06-24 19:56
0

Jag försökte hinta till min man att titta in på lite graviditetssidor häromdagen. Men när jag frågade några dagar senare om han gjort det så sa han:

-ja, jag kikade in på den du tipsade om (niomånader.se). Kollade på en artikel om sparkonto till barnet, så att det har ett startkapital när det behöver flytta hemifrån. Sen kollade jag på graviditetsförsäkringar.

Så det är alltså sånt vettigt min karl roar sig med när han graviditetssurfar. Själv läser jag om krämpor, symptom och beskrivningar på vad som händer just denna vecka i magen… hahaha, smaken är som baken.

kitty
2008-06-25 01:17
0

min kille tycker inte att han behöver en gravidsajt för att vara påläst. han tycker mer att det är till för oss gravida. Jag gav honom boken "du ska bli pappa" och sedan läser vi vecka för vecka ihop. .

Luckystar
2008-06-25 10:55
0

min sambo är likadan.

jag lånade en bok på bibblan åt han, tror det var den du ska bli pappa och han har faktiskt läst den :)

Lenore
2008-06-25 12:18
0

Min sambo är inte heller så mycket för att hänga på gravidforum eller läsa böcker om graviditet/förlossning/barn. Han tycker det står för mycket gojja i dem och tycker det är bättre att jag läser dem och berättar om det viktiga för honom. :P Funderar på att gå till bibblan och hitta en bra bok om sånt som är gjort av män för män, tror dem är lite mer rakt på sak.

Telefonkontakt
2008-06-25 15:56
0

Min man läser här inne om jag säger åt honom att det är någon tråd han sak läsa. Annars så läser han ingenting om graviditet och sånt :P

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

AlbaStiffler
2008-06-25 22:00
0

haha, verkar som om de flesta karlar är likadana… sen när det gäller att läsa golfsidor och forum, ja då spenderas det timmar på det. *suck*

Eleri-Twinkle
2008-06-26 12:55
0

Min man var helt otroligt fantastisk när jag väntade bus. Han tog långa lässtunder med samma böcker som jag själv läste, sen övade vi profylaxövningar i hop. Vi fejkade sammandragningar så han lärde sig hålla koll på andningen och tiden och sen lärde han sig massage som är skönt för en arbetande födande kropp.=)

Försäkerhetsskull tog vi med en lapp där massageövningarna var uppskrivna så att han inte skulle glömma=)

Sen kom vi överens om att han skulle ta eventuella snack med barnmorskorna om det var något jag inte var "nöjd" med, så att jag lugnt kunde fokusera mig på att föda=)

Vi blev ett team så att säga:-) för det är inte kvinnan som är gravid, det är både mannen och kvinnan. Bara för att kvinnan bär barnet i magen finns det ingen anledning för mannen att vara passiv. det finns en hel del för dem att lära oxå och det kan bli en spännande och lärorik tid. Dessutom kan jag garantera att det är tryggt för en man att veta vad han kan göra väl han är inne på förlossningen:-)

Andreas, jag tycker det är kanon att du startade denna tråden även att det onekligen verkar vara mest kvinnor här=))))

MickiRosa
2008-06-26 17:36
0

min pojkvän brukar läsa högt ur en bok på kvällarna för mig och magen;) han har även varit inne på babycenter.com och kikat. han finns som stöd, hjälper mig med saker jag inte får eller kan göra, tex tömma kattlådan och så såg vi två graviditetsfilmer ihop oxå=) så visst finns männen, dom kanske inte är så aktiva på forum bara, jag tycker det verkar vara så i allmänhet faktiskt. killar är inte mycket för att chatta på datorn.

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

LovarDaniel
2008-06-29 16:02
0

Det är Rätt andreas ! Jag ska Bannomaj sätta min mammas man här han gnäller på att Mamma mår dåligt :/

Wait
2008-06-29 18:32
0

Haha.. min sambo är dyslektier och vill inte veta massa fakta, det intresserar honom inte alls. men jag babblar på ändå. Även om han inte vill veta så vill jag berätta- och vill att han ska veta något.. :)

Andreas
2008-07-01 00:38
0

Jag är sån att jag tycker det är jobbigt att ge sig in i något som man inte har någon som helst kunskap om. Så när min flickvän nu är gravid så vill jag känna att jag är påläst och kan ha förståelse för sådant som händer framöver. Om jag inte hade läst på någonting så hade jag nog tyckt att de var konstigt allt som händer nu. Att vi t.ex. inte kan laga middag med kött för att hon fått avsmak på kött och mår illa av bara tanken.

Ana
2008-07-01 13:57
0

Älskar dej Andreas

/Ana

AlbaStiffler
2008-07-01 20:43
0

#11> Gulligt, det låter ju som om du tänker så som jag tycker ALLA killar borde tänka. men men,,, det kanske kommer för min kille med. Än så länge lyssnar han bara på mina berättelser om dagens nya krämpa eller vad som händer med barnet i magen denna vecka, när jag berättar. Men han har som sagt inte tagit sig tid att luska ut info själv. hade som sagt barit trevligt om han själv tog reda på varför jag mår som jag gör just denna vecka, så att man inte känner sig som värsta hypokondrikern när man får symtom på symptom stup i kvarten. Förståelse är viktigt… :)