Gravid iFokus

Gravid

Etikettbilder
Läst 7571 ggr
Telefonkontakt
0

Bristningsbilder ;)

Att få bristningar på ovälkommna delar av kroppen hör ju till när man är gravid, eller hur?

Och det är säkert fler som jag som hatar de små fula sträcken som man får en eller flera av, så varför inte dela med oss till varandra?

Var inte blyga, vi som mår jättedåligt behöver veta att vi är normala.. Jag är väl inte ensam…?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

DG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har bara fått bristningar i ryggen än så länge, men jag tror att det kommer dyka upp på magen om den växer mer då det redan känns att den kommer brista.

Telefonkontakt
0

Vilka söta små bristningar :)

------

Mina bilder kommer när killen kommer hem, jag kan inte ta själv :P

DG
0

Jag har lärt mig använde timern på kameran då min sambo hinner knappt ta bilder så jag får ta själv helt enkelt.

men jag är helt säkert min mage kommer brista snart, det är fortvarande 5 veckor kvar till bf så det har knappast slutat växa Räcka ut tungan

Telefonkontakt
0

Jag kan inte självutlösaren på min kamera.

Hehe, vi får hoppas att du slipper!

Tejo
0

Hade tänkt göra en likadan tråd!

Min bebis har valt att ligga på höger sida av magen, därmed har jag bara bristningar på halva magen… Glad

Jossan86
0

Jag fick bara bristningar på brösten förra gången och än så länge har jag inte fått några den här gången heller *peppar peppar* =)

Men så är jag ju smått besatt av att smörja in mig morgon och kväll med body butter också så det verkar hjälpa =)

FerretCrow
0

jag är i vecka 28+6 och har ännu bara två bristningar på ena tutten, men så fick min mor oxå då hon fick mig och mina syskon

Telefonkontakt
0

#7 bildbevis! ;)

Tejo
0

#6 Jag smörjer också med Boby butter, men på Mödravården säger de att bristningarna har mycket att göra med hormoner så att smörja hjälper inte alla gånger. Du kanske bara har tur som slipper!

Telefonkontakt
0

Min höft, där har jag några små. Rumpan är numera kallad för zebra-rumpan. Bild på den kanske kommer, om ni nu vill se min fula rumpa? haha, det vill inte jag :P

Om någon undrar vad det svarta strecket är vid trosorna där fram, så är det inte bristning, tatuering :P

Tejo
0

#10 Har du också tatuering vid troskanten? Kommer kanske bli lika fin som min… Har ju lyckats få bristningar endast på den sidan också.

Telefonkontakt
0

#11 hehe, de tär inte vid troskanten bara. Det är en stor blaffa :D

Har en kompis som har gjort en på precis samma ställe som mig och lite större, men den klarade sig från bristningar. Men om jag gör snitt så blir den förstörd :(

Jossan86
0

#9 Jaha, ja då har jag väl bara haft en jäkla tur då =)
Men jag törs ändå inte sluta ifall att ;P

clivia
0

jag har inga bristningar ännu i v 35+4, ta i trä! Tror inte mamma fick det med första barnet heller. Jag är noga med att smörja in mig, om inte annat hjälper det mot "kliet"! Jag tycker det kliar så fruktansvärt på magen jämt men det är väl för att det töjs ut.

Tejo
0

#14 Ja, ush det kliar hur mycket som helst!

Min mamma fick inga bristningar alls under graviditeten med mig (jag är första barnet) men så under förlossningen fick hon ränder på hela magen!

LeeLoo
0

#1 hur långt gånget är du på bilden DG?

DG
0

#16 Det va förra måndag, alltså 34+3.

LeeLoo
0

ah ok, oj! Vad tiden går snabbt!? Tyckte du var i v. 25 eller så, nyss!?Glad

DG
0

#18 Ja verkligen! Det är bara ca. månad kvar till bf.

DG
0

Här är senaste bilden, har fått liten bristning i nedre delen på magen i vänstra sidan.
Och sen råkade jag rispa magen på göra sidan med nagel eller nått.

LeeLoo
0

#19 Gu va spännande!
Håller lite koll på er!Glad

DG
0

Nu har det blivit mer bristningar i magen, för sig så är det inte konstigt då min sf mått har vuxit 4cm i 2 veckor Förvånad

Telefonkontakt
0

Fick mig en överaskning nydligen när jag tittade mig i en spegel i e hiss. Har ingen helkroppshemma, bara ansiktsspegel :P

Och faktiskt så bryr jag mig inte så mycket som jag trodde att jag skulle göra. Värre är det med dem på rumpa, mage och höfterna.. Kanske för att de är fett men magen är bebis som tar plats? Räcka ut tungan

ElinKee
0

Jag undrar lite över det med bristningar. Har skrivit tidigare om att jag har fått så dålig och finnig hud i ansiktet nu och det går inte att göra så mycket åt det eftersom det är hormoner. Har de väl kommit upp så har det. Är det inte samma med bristningar? Visst man tycker att man borde spricka för man växer och det gör man kanske också, men är det inte lika mycket hormonerna som spelar in där också? Eller är det en myt?

Lenore
0

Vad jag har läst så är bristningar hormonbetingade, men att dem med mer underhudsfett löper större risk att drabbas.

ElinKee
0

ok, men om det är hormonerna så undrar jag om man verkligen kan slippa dem genom att bara smörja sig…men jag lovar kommer det bristningar så lägger jag också upp en bild på det, har ju kollat på era som ni vart modiga och lagt ut

Telefonkontakt
0

#26 Birstningar kommer även fast man smörjer sig oftast. Kan hjälpa lite, men inte mycket alls. Om jag hade orkat bry mig om att smörja mig så hade det inte hjälpt med tanke på hur jag ser ut och hur djupa de i höfterna är.. Tyvärr

kitty
0

jag hade inga bristningar tills för 3-4 veckor sedan ( har BF om 8 dagar) nu har jag på hela nederdelen av mage. Ser ut som ett träd ungefär :)

mina börst fick jag bristningar på jättetidigt, men gick ju från B till DD på kanonkort tid. .

SimsBrooke
0

Bristningar kommer för att man går upp i vikt för snabbt.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

lisette
0

#29 för att huden inte hinner med att tänjas ordentligt.