packar BB-väskan :)
japp, nu har jag börjat packa BB-väskan. Detta då jag upplever molande mensvärk väldigt ofta och detta i samband med sammandragningar och ryggont och jag kan helt enkelt inte längre undvika tanken på förlossningen :)
jag längtar, ska bli riktigt skönt att få tillbaka min kropp
(även om den kommer vara i et annat skick än innan)
så vad jag undrar är, vad ansåg ni var guld värt ie ran BB-väska?

Wow, vad roligt att packa väskan. Spännande dagar. Tips kan jag inte ge tyvärr… något gott att äta? Goda drycker? Kläder till bäbbe?
ja det är otroligt spännande :=)
det är lite småspänt här hemma men det får vi leva med. .
hittils har jag lagt ner mappen med papprena till BM samt pengarna till sjukhustaxin och lite kläder till den lille… vill inte packa ner för mycket kläder tilld en då jag got tycker att sjukhuskläderna fungerar, slipper ju jag tvätta :)

Åh va roligt. Nu får vi vänta med spänning när nyheterna kommer :)
För mig hade MP3 spelaren varit guld värt för jag blev inlagd innan förlossningen kom igång för en natt och fick vara helt ensam så hade jättetråkigt.
En bra bok kan också funka om det blir någon väntande.
Egna myskläder för sjukhuskläderna var jobbiga efter första natten tyckte jag.
Och dricka fick iaf jag på sjukhuset under förlossningen, juice, vatten och varm choklad.

#2 Vi hade ingen kläder på bebisen alls på sjukhuset, kanske låter knäppt men hon log brevid mig eller på mig i princip hela tiden så hon behövde inte ha på nått för det va så varmt.
Om jag gick på toa så svepte vi in henne i en filt bara :)
"3, tack :)
MP3 kan ju vara bra, både för mig och sambon. Med tanke på att jag har heldille på fanta för tillfället så kan det vara bra att ha med sig det så slipper jag skicka ut krigge på korståg på förlosningen :)
nu är jag jättenrvös. .

lycka till gumman

Det kommer gå bra :)
Väntar med spänning när det kommer igång på riktigt :)

ta med dig olika storlekar på kläder till lillen texempel både storlek 50 och 56 för du vet ju aldrig hur stor bebin är när den föds. och det folk skriver tidigare. och som sagt egna myskläder är bäst och då var jag enbart på förlossningen ca 18 timmar innan jag var hemma igen. men tandborste och shampoo med mera.
#0 Har samma datum som du, nu får man ju lite ångest för att man inte ens har börjat tänka i dom banorna
Är så inställd på att man få gå över så bara för det så kommer säkert bebis tidigt och jag har inte någonting klart. Kanske skulle sätta igång nu, tihii 
Vad kul/spännande! Ser fram emot att få höra mer från dig sedan :)
mjukt toapapper…

Lypsyl… jag har blivit supertorr och läpparna har spruckit av ansträngningen och svettningarna.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
ja nu är jag paniknervös. Har terroriserat min mor halva dagen och disskuterat massor fram och tillbaka. Vill få föt nu så jag kan ta nästa steg, men vad jag längtar :)
lycka till :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
Kitty vad SPÄNNANDE:-D Är det på G nu då eller?
Packa inte för mycket, det gjorde vi.
Här i Uppsala kör de med "hud mot hud" dvs att bebisen får inte ha kläder på sig de första dygnen utan ligger på mammas eller pappas mage med filt hela tiden.
-myskläder till dig, amningsbh eller mjuk bh
-kläder till bebisen, blöjor mm får man här iaf
-mat att värma till pappan under förlossningen
-kamera och batterier
-journalen från mödravården, id-handlingar
-mobiltelefon, pengar, mp3
#15, det är egentligen 3 veckor kvar till BF men jag har hela tiden haft en känsla av att den kommer tidigare. Vi ska till Bm och vi får se vad hon säger, jag tycker den ligger enormt långt ner, typ i navelhöjd. .
Nu har jag snart tvättat alla bebiskläder och bäddar vagnen och vaggan. . många tycker s
kert det är tidigt, men jag tycker det blir verkligare om jag gör bebisrelaterade saker. Då kommer jag lättare ihåg varför jag går här hemma och har tråkigt :)
tack alla för era tips om vad som ska packas. Känner jag mig själv kommer jag hitta allt möjligt konstigt i min BB-väska och alldeles för mycket.

#17 Hoppas dina känningar är rätt.
Men det är bättre var förberedd att det går över också.
Min kompis hade som du, trodde bebisen skulle komma innan men sen kom den inte och hon fick sättas igång vecka 42+0.
Det sista 2 veckorna var enormt jobbiga för henne.
#18 Samma här och så blev det igångsättning i v 42+3.
jag är medveten om detta och hoppas jag slipper bli igångsatt. . dom säger ju att förstföderskor i regel går över tiden så vi får väl se hur rätt dom har i mitt fall
ut kommer den ju i vilket fall som helst :)
oj! alla mina kompisar var tidiga med sina barn fast de är förstagångs föderskor så det är nog induviduellt och kanske lite genetiskt? Bilbarnstolen kan ju vara ganska så viktig så ni kan ta hem er lilla tös/påg :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
ja vi ska låna en bilbarnstol ifrån vårdcentralen. Vi äger ingen bil ;) så vi tänker inte köpa någon stol heller. .

Spännande får typ pirr i kroppen bara av att höra dig berätta Kitty :) Nu är min lille grabb 7 mån men det känns som igår *wiiiee* På gott och ont .. Att ta med eget shampoo och balsam är guldvärt enl mig plus tandborste och tandkräm , hårborste . En babyfilt helst som du och din kille haft i eran säng innan så den luktar mamma och pappa *gos gos* Oj så spännnade :D
har iofs inte fött ngra barn ;) men jag kan tänka mig att ett par stora och mysiga mjukisbrallor till sig själv kan vara både skönt och underlättande sen när man väl skall åka hem. Bebiskläder och sånt är ju nästan självklarhet ;)