Dålig hy
Jag är i vecka 16 nu och har verkligen fått katastrofalt dålig hy i ansiktet. Jag lider fruktansvärt av det, inte nog med att det är fult så gör det ganska ont också. Har någon varit med om samma och vet något som hjälper? Kom inte med nåt om att jag ska vara glad att jag inte har bristningar, för dom kommer kanske senare och nu är det finnig hud jag lider av!

Det var mitt första symtom, redan v3. dvs precis efter befruktningen fick jag massor med småknottror/finnar på bröst, hals och uppemot hakan. Nu har de blivit något bättre, men det kommer fortfarande nya på halsen då och då. är i v7 nu kan tilläggas.
Har läst att man dock inte får använda vissa akne-krämer då detta kan gå över till barnet. Så det är typ tvål och vatten som gäller… och hoppas att hormonerna lugnar ner sig. Är ju som värsta tonåringen igen. *suck*

Mina acne-problem har dock blivit bättre sedan jag blev gravid.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Har samma problem men jag får mer på magen, brösten och armarna.. men på armarna är det värst.. och jag är i v.19 och har haft det nu hela tiden :/ vill verkligen få bort det. är ju inte så snyggt när man går i linne nu i sommar..
Jag har kollat runt som besatt på internet. Inget verkar hjälpa. Jag förstår ju själv också att lite tvål inte tar bort det hormoner rör till med, men man kanske kan bli lite mindre oljig. Har någon ett bra tips på vad jag kan smörja ansiktet med? Som sagt, det är ju inte bara för jag känner mig risig jag ider utan också för att det gör faktiskt riktigt ont. Tråkigt, men inte ovanligt.

testa något uttorkande. en klick tankkräm på blemman är ju en gammal huskur som torkar ut… kladda på en liten klick på kvällen och tvätta bort på morgonen… det kanske hjälper?

Samma här. Acneattack på halsen och hakan. Det var nog mitt första symptom. Jag har aldrig haft problem med finnar i hela mitt liv, inte ens i puberteten. Så det känns lite surt att det ska komma nu. Tyvärr finns det väll inte så mycket att göra mer än att hålla rent, försöka låta bli att pilla och använda något uttorkande, typ tandkräm eller parfym.
Jag fick också dålig hy i början men istället för att få många små knottror fick jag få men lite större "innebrännare". Jag tog hål på dem med en nål och smorde med mild kortisonsalva och då läkte finnen ut på två dagar.
#7 hehe värsta operationsdoktorn!
Jag har accepterat finnödet. Tror att jag förvärrade det lite genom att tvätta mig för mycket, så det blev värre. Hade ju vart trevlig om magen hade börjat synas så alla fattar vad det beror på =) men nä, ingen mage än

#7> Tror man ska undvika kortisonkrämer och kortison av alla slag när man är gravid. Jag får tex inte använda min kortisonnässpray som jag normalt annars använder dagligen.
#8> Håller med dig helt, om man bara kunde peka på magen och säga att det var dens fel… hahaha. Men snart kommer den… :)
#9 Nej kortison ska undvikas så gott det går, men jag tror inte det är någon fara om man tar en mild och inte använder den så ofta.

jag har en bra ansiktstvätt som är mild med naturliga ingredienser, enda som hjälpt mig innan. jag har haft rättså dålig hy. den torkar inte ut heller. köpt på yves rocher en grön, den heter sebo specific mild rengöring med peelingeffekt. för fet hy och blandhy, jag rekommenderar den starkt. den luktar lite gurka oxå=) fräscht.