Gravid iFokus

Gravid

Etikettförlossningen
Läst 1634 ggr
ElinKee
2008-06-15 19:47
0

Bra böcker?

Jag undrar om någon har läst någon bra bok ang graviditet och förlossning som ni kan rekommendera? Gärna titel och författare, för jag tänkte ta en sväng till biblioteket snart och det blir lättare att hitta böckerna då. Jag är lite av en kontrollmänniska som vill planera allt, och jag tror att det blir lättare att gå igenom om jag är väl förberedd. Vill inte ha en chock när jag väl ligger på förlossningen. Ett jätte stort tack till alla som har skrivit och delat med sig av sina förlossningsberättelser här! Även om det inte verkar rosenrött känns det ändå bra att få veta lite av vad som kommer. Och man blir ju så himla glad för eran skull =)

Lenore
2008-06-15 21:19
0

Jag fick en bok av mamma någon vecka efter att vi berättat om graviditeten. Den heter "Stora boken om barn" och är skriven av Kristina Hofsten och Lena Lidbeck och handlar om att vänta barn, att föda och om barnets sex första år. Jag tycker den är jättebra! Där står jättemycket om allt möjligt. Glad

ElinKee
2008-06-16 20:16
0

å tack så mycket =) lät som en riktigt bra bok, eftersom den tar upp flera olika saker och stadier! Jag har köpt graviditetstidningar, men dom kommer inte ut så ofta och ena var bara en sån "du ska inte" "akta dig för" "sjukdomar" visst ska man väl veta att det kan hända hemska saker och att den del grejer inte är bra, men man måste ju få njuta lite och och inte bara bli uppskrämd.

AlbaStiffler
2008-06-16 20:29
0

har beställt hem lite böcker nu så ni får recension om en månad eller två kanske?

ElinKee
2008-06-17 00:00
0

går alldeles utmärkt =) jag i allafall har enda till december på mig hehe

ElinKee
2008-06-17 00:00
0

går alldeles utmärkt =) jag i allafall har enda till december på mig hehe