Gravid iFokus

Gravid

Etikettförlossningen
Läst 2668 ggr
Hannapanna
0

Välkommen Elliot!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I onsdags för en vecka sen hade jag vanlig tid hos BM, så vi gick dit. Lyssnade på hjärtat och mätte magen, vägde mig (JÖSSES hade gått upp 15 kg! 10 på två veckor, måste vara vatten..), tog blodtryck. Blodtrycket va aningen högre än jag haft nån gång. Och då jag legat på precis samma innan så tyckte BM att de fanns en liiiten anledning till att ta prov för äggvita i urinet. Vi gjorde det och det visade sig att jag hade äggvita i urinet. BM ringde förlossningen för rådfrågning och dom tyckte tillslut att vi skulle komma dit för mer prover.
Vi åkte till förlossningen och tog blodprov och urinprov, och detr visade på äggviteämnen även här och man frågade en massa frågor om hur jag mådde osv.  Och jag mådde ju gallant så jag tänkte inte så mycket på det, men så kom läkarn in och sa:  Ni inser väl att ni inte åker hem idag?", och det hade vi ju INTE insett.. Vi blev inlagda på momangen och dom tog blodtryck varje kvart och kom ganska snabbt fram till att sätta igång mej, med diagnosen havandeskapsförgiftning..

Jag fick piller upp i där runt klockan 13, och vid 17 hade jag ganska starka värkar. Jag började andvända lustgas nångång efter här och bad tillslut även om epiduralen. Dom han sätta spiduralen en kvart innan det började trycka på, så de va knappt den kom till nytta. 21.28 kom Elliot ut. Han hade navelsträngen 2 varv runt halsen med strängen va så lång så de va ingen fara.

Vi åkte upp till avd.86 (svåra förlossningar, sjuka mammor) på natten och där får ju inga pappor stanna så henke fick åka hem.. inte så där jätteskoj alls.. men, men..
Elliot har lite problem med andningen och efter 2 dar på 86an blir vi skickade till 69:an (avd. för förtidigt födda) där han kopplades upp med sladdar och togs en massssa prover och ultraljud på hjärtat och lungröntgen, men ingenting har dom hittat. Så han har legat med sladdar fram tills i måndags morse. Dom antar att han enbart hade det svårt att anpassa sig från vatten till luft och att det va det som påverkade andningen. Dom sa också att hans storlek kunde påverka på nått sätt. Han va ju för stor för hur långt gångna vi va och de skullle alltså kunnat påverka att han hade de svårt att anpassa sig.. jag förstod aldrig riktigt varför men.. :)

Elliot vägde 3710g och var 52cm lång!

Hannapanna
0

oj ja jag kopierade min text från mitt inlägg på familjeliv.se därav länkarna som blev!

Elisabeth-J
0

Stort Grattis!!! Vad skönt att allt gick bra till slut och att han mår bra! En supersöt liten gosse har ni fått nu :)

Kramar till hela familjen!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Elisabeth-J
0

#1 Jag redigerade länkarna :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

kitty
0

jättegrattis!!

hur mycket för tidig var han?

Hannapanna
0

v.37+0 kom han :-)

Telefonkontakt
0

#5 men då var han ju "mogen" Glad

Stort grattis!

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

kitty
0

jag är i vecka 37 om en och en halv vecka ;)

läskiga tanke

stort grattis återigen!

Veronica
0

Grattis!

Amor vincit omnia

Hannapanna
0

#6 jo dom kallade det ju inte att han var för tidig.. :)

PennyIIXC
0

Åh!
Grattis!
Vad skönt att ni nu är hemma, och att allt ändå gick ganska bra, synd om Henke som fick åka hem och tvingas lämna er där kanske bara.. :)

DG
0

Grattis! Va stor han var för att komma så pass tidigt :) Och jättesöt!

Tesan
0

Grattis!

FerretCrow
0

grattis =)

Hoppfull
0

Grattis från mig med! :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Hannapanna
0

Tack alla! :))

Jenahbella
0

grattis :)

åh elliot e ett så fint namn! :D

Hannapanna
0

Ny bild på myspojken! :D

emsems
0

men gud så fin! Grattis till er båda!

Tur att det gick bra trots tidig födsel. Skönt att det gick så pass fort iaf. Är ni hemma nu eller?

Hannapanna
0

Tack Emma!

Jo vi va hemma när du frågade.. ;-) OPch allt går så bra! Han är så snäll, min gullunge! Skrattande