Gravid iFokus

Gravid

Etikettoff-topic
Läst 2744 ggr
FerretCrow
0

Sjuk info!

Fick denna info i en mail och vill skriva det här då jag anser att detta är något man bör veta och denna info är helt sjuk blev tok arg då jag läste detta.

Hej alla föräldrar och alla andra som bryr sig om alla barn och ungdomar.
Enligt polis och sjukhus blev en kvinna kidnappad från en nattklubb och våldtagen flera gånger sedan övergiven. Hon kom inte ihåg vad som hände men försöker fortfarande avslöja våldtäktsmännen. Tillsammans med våldtäktsdrogen Rohypnol fanns spår av Progesterex, som är ett litet steriliserings-piller. Preparatet används nu av våldtäktsmän i samband med fester, för att våldta och sterilisera sina offer. Progesterex fås hos veterinär för att sterilisera större djur. Ryktet säger att progesterex som används med Rohypnol kallas för 'date rape drug'. Det som gäller för progesterex är samma som för Rohypnol, den ska ner i tjejens drink. Hon kommer därefter att vara i ett sådant tillstånd att hon inte kommer att minnas någonting av det som hänt kvällen innan. Progesterex löses snabbt upp i drinken och försäkrar att offret inte kommer att bli gravid efter våldtäkten. Därför behöver inte förbrytaren bekymra sig om eventuellt faderskap flera månader senare. Preparatets verkan är inte tillfällig utan permanent! Progesterex är utvecklat för sterilisering av hästar Den kvinna eller hona som tar preparatet kommer aldrig att kunna få barn!
Förövaren kan få preparatet från alla veterinärer. Det är ofattbart lätt att få tag i och progesterex kan vara nästa preparat som slår igenom i 'nattlivet'. Hur otroligt det än låter så finns det internetsidor som beskriver hur du använder preparatet.
Sänd det här till alla du känner - speciellt tjejer.
Akta dig när du är ute - låt inte din drink stå utan att du håller ett öga på den. Gör en ansträngning och vidarebefordra detta meddelande till alla du känner. Och killar, berätta historien för de tjejer som du känner.
Birgitta Olofsson
Sjuksköterska, doktorand Umeå Universitet.

FerretCrow
0

har fått veta att det är en bluff så denna tråd kan ni skita i =P

kitty
0

var har du fått tag påinfo som säger att det är en bluff?

jag har hört från flera håll att det ska vara sant. .

PiaW
0

Enligt fass.se så finns det inget läkemedel som heter progesterex.

[jenkass]
0

har dom inte gått ut i media med att det ska finnas något liknande? kanske itne just "progesterex"

kitty
0

jag är inte säker på att djurläkemedel finns i FASS, eller gör dom  det?

hur som hlst ha jag hört om folk som råkat ut för den drogen så jag har svårt att tänka mig att den inte existerar. Möjligtvis heter den något annat. .

PiaW
0

Fass har med även djurläkemedel.

Citat från läkemedelsverkets hemsida, går även att läsa i länken i mitt tidigare inlägg (som inte blev någon länk, men det går att kopiera den)

"Myten om Progesterex har cirkulerat i olika delar av världen sedan 1999. I ett kedjebrev påstås att preparatet används av våldtäktsmän för att sterilisera sina kvinnliga offer. Enligt vad Läkemedelsverket tidigare informerat finns inte någon sådan steriliseringstablett vare sig i Sverige eller utomlands. "

kitty
0

ok  vad bra då :)

LeeLoo
0

puh!

FerretCrow
0

#9 ???

Betty
0

Fick det här kedjemailet redan för 2 år sedan så jag kontaktade personligen läkemedelsverket som sa att det var en bluff…

Och vad jag känner till så kastrerar man hingstar och detta görs med ett kirurgiskt ingrepp och inte med piller…har ändå hållt på med hästar ett antal år och borde hört talas om preparatet isf…

LinaN
0

#11 håller med där, och ston steriliseras otrolgit sällan om inte de fått någon skada på livmodern eller tumörer. OCh då gör man ju en hystorektomi, dvs komplett avlägsnande av livmodern. men om man tar äggstockar på hästen vet jag iof inte…. ?

Men litet läskigt är det ändå, fin propaganda för fjortisstjejer som super förmycket på fester.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.