Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 1144 ggr
Veronica
0

Svampinfektion

Japp…det har jag lyckats få…=(

Någon som vet om det är okej att använda de receptfria som finns på apoteket under graviditeten? Tror den heter Pevaryl eller nått, 3 dagars kur. Har svårt att få tag i min barnmorska nu när det är strejk….så nu undrar jag om någon här vet.

Amor vincit omnia

DG
0

Man kan fråga i apoteket också eller kolla i fass.se.
Så här står det på Fass.se om Pevaryl:

Graviditet

Inga ogynnsamma effekter på fostret har påvisats. Undvik att använda doseringsspruta om Du är gravid.

Hoppfull
0

Det går finfint att doppa en tampong i naturell youghurt och föra upp. Den innehåller de bakterier som candidan inte gillar och är helt naturligt. Om detta inte hjälper på ett par dagar kan du testa apotekets grejor.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Zahara
0

japp går att ta det på apoteket :) har själv haft användning  för det! tre gånger!!! :(

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Veronica
0

Tack för hjälpen!

Amor vincit omnia

kitty
0

#2, det tipset ska jag komma ihår. Är helt för naturläkemedel framför kemiska :)

Hoppfull
0

:) jaa jag har använt den metoden under två av mina tre grav. Det är lite smetigt men jag tycker att det känns skönt att slippa stoppa upp kemikalier där… och särskilt när jag är gravid :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Sweetelle
0

Tänk på att det skall vara "riktig yogurt" osötat, inte med socker och jorgubbar utan naturell ;o)

Zahara
0

#7 hihi kunde inte låta bli och skratta :) " jaha lilla fia, vilken smak vill du ha i dag?" hahaha :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus