Gravid iFokus

Gravid

Etikettförlossningen
Läst 3547 ggr
FerretCrow
0

Lill Prinsen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej på er alla.

ja ni vet ju hur allt gått med mig och min bebis fram och tillbaka om snitt och igångsättning med mera.

och sen i tisdags gick min slempropp som ni kan läsa om i tråden OJ OJ. och där skrev folk och frågade hur det gick om jag fick någon bebis och 2008-05-09 kl:11:17 svarade jag där och skrev att det inte blivigt någon bebis och jag hade sammndragningar men inget mer.

va då hos min mor och hjälpte till att förbereda inför en bilträff vi skulle ha på lördagen den 10maj och med crousing på kvällen.

Under dagen fick jag extra kraftiga sammandragningar och ringde till förlossningen och pratade med odm men fick bara till svar: ja men kom in då så får du en morfin spruta eftersom du inte kunnat sova eller äta på två dagar nu.

japp satte mig i bilen och åkte in till tåget och hämtade killen som kom med det som planerat långt innan sedan åkte vi till förlossningen, 18:30 va vi där och dom tog blodtryck och ett ctg test. och d¨å såg dom på det att jag hade extremnt kraftiga siffror för att det skulle vara sammandragningar. så en barnmorska kom in och undersökte mig och sa nej nej du stannar här ikväll du är öppen 4cm.

både jag och killen blev paff och bara stirrade på tjejen och då nickade hon och sa japp för eran del blir det bebis inatt och sen skrattade hon.

sedan 19:00 ställde jag mig i en varm massage dusch för att lindra det som nu var värkar och inte sammandragningar längre. och dör stod jag till ca halv nio och när dom undersökte mig då var jag öppen 5 cm. jag och killen tänkte ju att i snitt öppnar man sig ju 1cm i timmen så detta skulle bli en lång natt. efter duschen fick jag ta på mig sjukhus kläderna och gå in på mitt förlossningsrum där dom åter kopplade in ctg apparaten på mig då man ville hålla koll på min lilla bebis.

Nu började värkarna bli extrema och jag fick andas lustgas men efter jag haft den under 3 värkar fick dom se att bebisen blev dålig av detta och gick ner i hjärtslag så istället slog dom om till enbart syrgas. och då bad jag om att få ryggmärgsbedövning.

då tittade min unga barnmorska på mig och sa nej det går tyvärr inte det tar tid för den att börja verka och du ska börja krysta nu.

NU??? japp sa ho du är helt öppen 10cm nu. snacka om att jag blev paff. jag hade alltså öppnat mig 5cm på 1 timme.

Mitt vatten gick aldrig och dom kunde inte he hål heller då jag hade så lite vatten. så jag fick inte igång mina krystvärkar med kroppen så jag fick trycka av ren vilja och det var jobbigt vill jag lova.

men precis innan huvudet började tränga ut så gick vattnet som fanns där ch jag fick äntligen hjälp av kroppen att krysta. fick tyvärr stå på knä och ligga på sidan då bebisen inte mådde bra annars och det var så obekvämt. och dom fick ta tester på lillen två gånger och sätta elektråd i huvudet på honom och när jag fick feber var dom rädd att jag skulle behöva snittas. men då sa min underbara barnmorska till mig att: kom igen nu erika, detta klarar du galant på tre krystningar till så slipper du snittas. och hon slängde runt mig på ryggläge och kastade upp mina ben i stöden och läkaren började klaga emot då han sa att bebisen skulle stryka med om det inte gick tillräckligt fort med mera. men då satte vi igång och krysta och ut kom min bebis. =)

Så poff sa det så hade jag min filur på magen äntligem. och all smärta försvann direkt. fick bara sy 3 stygn på ett ställe där jag sprack.

Detta blev en pojke som vägde 2655gram och var 47cm lång.

och sedan efter var det mysstund med fika med mera innan vi sov några timmar tills att barnläkaren undersökte bebisen och vi fick åka hem.

detta är berättelsen i stora drag så är det mer ni undrar över så är det bara fråga =)

På bilden är det första kortet som är taget med digital kameran, men imorgon ska jag överföra allra första kortet vi tog på lillen från mobilen.

lisette
0

ooh så mysigt! =)

han ser ut att ha blont hår?

GRATTIS!

vad ska han heta? o fick ni åka hem så tidigt? jisses…

Sweetelle
0

GRATTIS!!!

Minns den underbara känslan ;o)

FerretCrow
0

Mammas lilla prins kikar försiktigt på pappa som har kameran =)

FerretCrow
0

far och son

Telefonkontakt
0

grattis grattis igen!!

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

FerretCrow
0

taget på mig och bebis för 5 minuter sedan

Telefonkontakt
0

#6 nej vad sött…!

FerretCrow
0

#1tack tack =) nej han har brunt hår. ej klart vad han ska heta ännu eller vi har namnem men vi vet ej vilket som blir tilltalsnamnet. nja tidigt och tidigt. man får egentligen åka hem efter 6 timmar här men vi fick stanna till halv två för att dom tyckte lillen va för snäll och ville höra att han kunde grina sedan tog det ett tag på lördagen innan barnläkaren kom dit.

#2 tack tack. ja du allt gick så fort så när han väl låg på min mage trodde jag inte det var sant.

#5 tack gumman

#7 ja han är så snäll så. han grinar inte ens och skriker då han är hungrig han bara ligger och smackar lite och suger på ett finger

Hannapanna
0

åå grattis igen! De är ju absolut inte så att an längtar om möjligt ännu mer nu! MEN det ä rju bara, *tittar på klockan*, 28 dagar kvar idag!! ;-D

FerretCrow
0

#9 tack tack =) ja du dom där 28 kommer gå fort kan jag lova. och jag hade ju 16dagar kvar då han fick för dig att komma ut=)

Hannapanna
0

#10 Aha de va så pass många dar ändå! Ja han va ju inte jättestor förståss :)

FerretCrow
0

#11 nej han va ju inte det

Elisabeth-J
0

Grattiskramar!!! Då blev min dröm sann med att det blev en pojke men det blev inte samma natt som jag drömde :)

Vilken go liten kille du har fått :) Det låter som en fantastiskt bra förlossning!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Ceciliaolucifer
0

Grattis Grattis!!!

Det är nog den sötaste bebisen jag har sett på länge!!!

Skrattande

Gilla
0

En massa Grattis från oss härhemma Glad

Tänk…det var snart 11 år sedan man själv var i situationen.
Men det känns som igår.
Saknar det faktiskt…

DG
0

Grattis! Vilken liten söt kille du har fått!
Och va skönt att förlossningen gick så snabbt!

TottsiGirl
0

STORT grattis :) Härligt att allt gick bra

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Hoppfull
0

Stort Grattis igen! :) Jätteroligt att allti gått så bra även om det var lite drama under förlossningen!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

PiaW
0

Jättegrattis!!

Vilken liten sötnos Kyss

Zahara
0

Massor av grattis! underbar litten pojk ju! längtar så efter min tur!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

emsems
0

grattis grattis, jättefin!

klarsferrets
0

Ett stort GRATTIS till er båda ,

ssiken liten goding ni har

elinn
0

Stort grattis till er och bebisen Erika!!!

Själv blev jag faster igår och fick hålla en tolv timmars bebis i famnen. Helt fantastiskt även fast det inte ens var mine egen =)

[Catteklina]
0

Owh! Grattis :D

Madde
0

Grattis. =))

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

FerretCrow
0

tack allihopa =)

skrollan
0

grattis :D

AlbaStiffler
0

Supersöt! Bra jobbat tjejen!

MIRJAMI
0

GRATTIS! och vad skönt att han kom den normala vägen så du slapp bli snittad.

Veronica
0

Grattis!

Amor vincit omnia

FerretCrow
0

tack alla

#29 ja det var enormt skönt att få uppleva det på det naturliga sättet=)

Tesan
0

Stort Grattis!

FerretCrow
0

#32 tack tack=)

ElinKee
0

Det var jätte roligt att få läsa din fina berättelse och se alla bilderna =)

FerretCrow
0

#34 tack =) hade jag inte skrive i stora drag hade ni fått läsning för flera dagar=)

Telefonkontakt
0

#35 jag läser gärna i flera dagar :)

FerretCrow
0

#36 hehe kommer nog göra en uppdatering här någon dag hur det går för oss=)

Telefonkontakt
0

#37 gör det :)

FerretCrow
0

#38 ja men man ska ha tid att sätta sig och skriva oxå hihi det enda man vill göra är ju att mysa =P

Telefonkontakt
0

#39 hehe, jag förstår det! Jag försvinner nog från datorn ganska drastiskt om 10 veckor då min beräknas komma.. Hihi

FerretCrow
0

#40 jo men du måste hålla mig informerad iaf =)

Telefonkontakt
0

#41 om du håller mig informerad Flört

FerretCrow
0

#41 ja men det gör jag ju =)

skrollan
0

bilder bilder bilder ;)

FerretCrow
0

#44 Kolla på min bilddagbok så ser du en massa bilder. heter crowgirl där. tar tyvärr sådann tid för mig att ladda upp här=(

JoJos
0

GRATTIS TILL DIG O EK =) VA FIN HAN ÄR =) LYCKA TILL KRAM

FerretCrow
0

#46 tack gumman. hoppas det funkar för er med snart. håller tummarna stenhårt

Sarah
0

GRATTIS!! Skönt att allt gick bra!

FerretCrow
0

#48 tack tack

JoJos
0

Tack =) Hoppas ni får ett långt och lyckligt liv :D Vill se mer bilder ;) blev juh kär

Smex
0

grattis erika…. jag håller tummarna att allt kommer gå bra med honom fast han är så liten =)

Vill snart veta hans namn… =)

FerretCrow
0

#51 tack tack. det får du nu =)

Får jag presentera Tot Anton Ek. tilltalsnamnet blir anton, men att sätta det i denna ordning flyter mest tycker vi =)

FerretCrow
0

Anton va en liten hipp hoppare i fredags =)

DG
0

Vilken söt liten pojke! Och jätte fin namn!

FerretCrow
0

#54 tack tack

MIRJAMI
0

Ja, Anton är ju välrdens vackraste namn tycker jag. Har en Anton här hemma.

Gud vilken söt bebis!!!!

FerretCrow
0

#56 ja det passar min kille kanon =) han kommer bli en lortig liten bond pojke så då tycker vi anton passar =P

emsems
0

Såååå fin! *mammahormoner pumpas ut i kroppen as we speak*

FerretCrow
0

#58 hehe ja det är inte lätt att låta bli att ha bebis sug på denna sida =P