Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 12646 ggr
Mstar
0

duscha ut spermier?

Om man har haft oskyddat sex.. kan man då spola bort spermierna i duschen efteråt?

Hannapanna
0

nej det funkar ju inte.. klart du kan duscha bort det som är "utanpå", men det är inte så att de funkar som prev.medel…

Mstar
0

#1 tack, bara kollar. Har funderat en lång tid på om man sabbar nånting om man duschar direkt efter.. :P

DG
0

#2 Om man har svårt bli gravid rekommenderas det att man ligger kvar i sängen en stund. Vet inte hur mycket det hjälper egentligen men gjorde det själv för att vara säker.

Mstar
0

#3 jag vet inte om jag har svårt än.. :P  sambon är däremot lite orolig för sin del.. Men vi har inte bråttom..

Hur snabba är dem egnetligen? hur långt tar dem sig på 2 minuter..? (jag kanske borde vart lite mer vaken när NO-läraren visade tecknade filmer på lektionen)

tellusniner
0

jag tror inte att man behöver ligga kvar el så, jag har blivit gravid tre gr, ingen av de gångerna har jag lega kvar i sängen.. går allti på toa efter o då "rinner de ut" så de måste va lite som fastnat el så.. ? :O

Mstar
0

#5 jo, något måste ju fastna.. :)

DG
0

#5 Det tog mig 7 månader att bli gravid så då hann man testa alla knep :)
Om man blir besviken gång på gång så testar man vad som helst nästan.

Ioma
0

Jag ligger alltid kvar minst 5 minuter.

Har dock försökt bli gravid i över 8 år men inte lyckats :-(

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

AlbaStiffler
0

Vet inte hur vetenskapligt det är, men har läst på graviditetssiter att man ska ligga kvar ett tag helst med rumpan på en kudde eller så… Detta ska man dock bara göra om man inte har problem så att man lätt får urinvägsinfektioner, då ska man gå direkt på toan. :)

AlbaStiffler
1

Vore dock intressant att veta hur snabbt de simmar och hur långt de hinner på 5 min? hehehe… Någon som vet? Tar det inte timmar för spermierna att hitta upp till ägget? hmm…

Mstar
0

jag läste för en stund sen om att det kan ta upp till 24 timmar för de små rackarna att hitta till ägget.. Kommer däremot inte ihåg varjt jag läste det.. .  Men alltså, kan förstår inte hur de kan ha liv.. simma och leta, hur det dem när de har hittat rätt? spermier med hjärna?    ungefär som att tänka på hur stor rymden är..

Elisabeth-J
0

Kom att tänka på mammas väninna som hade svårt att bli gravid. Läkaren sa till henne att lägga en kudde undr rumpan och ligga kvar ca en kvart efteråt. Dom följde rådet och fick tvillingar :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

kitty
0

har fåttt för mig att det underlättar om kvinnan har fått orgasm innan mannen. Detta då livmoderna drar ihop sig i orgasm"kramperna" och typ "dopapr" livmodertappen där spermierna kommer farande..

hoppas ni fattar hur jag emnar

asso enkelt, hon kommer precis ínnan honom..

Telefonkontakt
0

#13 detta stämmer. eller precis samtidigt funkar precis lika bra också :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

kitty
0

precis :) han får abra inte komma innan så allt rinner iväg ;)

Mstar
0

Kan man inte bli gravid utan att komma…?

Telefonkontakt
0

#16 klart att man kan. Men det är bara en liten hjälp på traven. Jag blev dessutom gravid utan att min man kom i mig, vi körde avbrutet och antagligen så var det tack vare att jag kom som gjorde att de små smitarna befruktade mitt ägg - tre dagar efter att vi had esex :P

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

[kvasthilda1972]
0

Man kan fortfarande bli gravid fast man spolar med vatten, sekretet är väldigt klibbigt och det är så tänkt att sperman skall klibba fast i och runt livmodertappen för att sen släppa ut spermierna så dom kan simma in i äggledaren. Det allra bästa är ju kondom och det skyddar ju mot sjukdomar med.