Strejk
Är det någon som har drabbats av att sjuksköterskor och barnmorskor strejkar? Hur kan man som gravid komma att drabbas av det?

strejkar barnmorskorna också?
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Här står det lite vad som blir påverkad:
Här i Västerås verkar det så, fast nygravida och de som gått längre än v 24 skulle vara starkt prioriterade, men det står olika på alla sidorna. Lite orolig blir man ju

fast jag tror faktiskt inte att de KAN vägra jobba om det skulle vara ngt väldigt akut.
Min syster har 1,5-2 månader kvar till BF och hennes mage är enorm och har börjat sjunka för två veckor sedan. I fredags skulle hon varit inne på Ultraljud för att kolla så att allt var bra med barnet (eller barnen?) Men dom meddelade att allting var försenat pga. detta med strejken och hon har ännu inte fått någon ny tid.
Så förhoppningsvis är allting som det ska, så det inte kommer en snart eller två…
#5 jag blir oroad av det här, och att all information är luddig om vad som gäller, får hoppas på att strejken avblåses snart innan den blir värre
#6: I sådana fall hoppas jag det är för att de fått igenom sina krav.
Visst är det väldigt tråkigt när patienter blir drabbade av strejken, men tycker faktiskt det är riktigt sjukt att sjuksköterskor och annan vårdpersonal ska tjäna så dåligt när man tänker på vilket jobb de gör faktiskt gör.

Som sagt så är man ju inte gravid än men skulle ha åkt in på operation den 22april men det blev inte av pga strejken!
har väntat ett år på att få en tid å när man äntligen får en så ska dom strejka just då, så jävla typiskt!
När man får tid igen vet bara gudarna….