Stämmer det?
Läste det en barnmorska sagt till sandra1977 att så länga man ammar blir man inte gravid, stämmer detta?

Det är inte 100%, man kan fortvarande bli gravid men mn brukar inte få ägglossning så länge man ammar minst var 6 timme.

hmm, gäller kanske de första månaderna, men jag skulle nog inte förlita mej på det. det vet man ju inte förren efteråt. många blir gravida direkt efter, och du vet ju inte vilken typ du är, de som inte blir det , eller de som blir det..
chansa inte, använd kondom, eller annat

det var svaret jag fick då..jag påtalade detta vid min nuvarande graviditetskontroll o den barnmorskan förstod inte alls hur den förra överhuvudtaget hade kunnat ge mig ett sådant svar o att jag gott o väl hade kunnat stämt vederbörande när jag fick genomgå en abort pga felaktig information! jag förstår inte riktigt frågan från skrollan.. eftersom jag tidigare delgivigt att jag blev gravid trots ammning!?det är väl ett ganska solklart svar på frågan!
Tänkte om fler fått höra detta eftersom det inte stämmer och om det är vanligt bara. Men att äta p-piller under amning, det är inte farligt eller?

#4 Man får äta minipiller men inte kombinerade p-piller för det är för mycket hormoner.