frottélakan?
Vart kan man köpa kiss-skydd/frottélakan?
det finns såklart i babybutiker, men dom tar ju sdåana överpriser att man blir magsjuk..
någon som vet?
Ikea har väl plastad frotté? Jag köpte där när tjejerna var små men det är ju förstås länge sedan.
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.
tack för tipset, ska kolla upp det :9

gå in i en tygaffär o kolla om de har.

jag handlade på babyproffsen och det var inte alls dyrt

Ikea har billigast pris på plastad frotte. Om man tycker att det är dyrt så kankse man bör tänka efter, det håller väldigt länge, jag har kvar sen mina äldsta var små, alltså över 20 år. Dom har hållt till 3 barn så om man räknar ut det så är det väldigt billigt med den hållbarheten :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
#5, ja det är sant, fast kan ma få det lite billigare och att det håller i 20 år är det ju ännu bättre ;)

vad kostar frote på ikea då? till texempel spjälsäng
vad har man det till? dum fråga kanske. Är det sådant man lägger under lakanet om det skulle läcka med blöjan så det inte går under till madrassen? :O
ja, det är ett kisskydd för att skydda madrassen :)
okej, sådant fick vi gratis med en leverans. Men det slängde man om det hände någon olycka, gick inte att återanvända.

ett tips är ju att ha detta i mammans säng oxå då det läcker bröstmjölk under amningen och mjölken är så sur och stark att det förstör madrasserna om man inte skyddar
oj läcker dem så pass mycket att man måste ha de, att det förstår madrassen. Kanske ska ha dem om man har sex också såna fall ;)

Jag vet inte vad priserna ligger på idag men jag ska kolla det :)
Jag kan tipsa om en annan sak angående plastad frotte. På dagis där jag jobbade klippte vi hakklappar av plastad frotte. Man kan på det viset göra haklappar i den storlek man vill ha dom, använd en klädnypa att fästa banden med, kanonbra är dom även till det. Bara att tvätta i maskin och håller hur länge som helst :)
Elisabeth

#12 när du har komme igångmed amningen riktigt kan du verkligen vakna upp av att det är simning på g i sängen =P
ang. läckage osv. Jag är i v 30 idag :) och har inte det minsta tecken på bröstmjölk. barnmorsakn säger att det är helt ok, mens amtidigt tycker jaga tt det verkar soma tt dom flestas bröst börjar läcka tidigare över huvud taget. Hur är det med er?
och ang. haklapaprna#13, jag fick en hel kasse av min sambos mormor;) hoin hade sytt söta med kantband och grejjer, hur praktiskt som helst .)

#15 ja jag började läcka i vecka 30 ungefär kommer inte ihåg exakt tro till och med det var lite tidigare. Men nu har det abtage lite men det där är helt från person till person så jag tror inte du behöver oroa dig. i min släkt har vi tyvärr att vi inte kan amma mer än max en månad för mjölken sinar=(

#8 det är faktiskt frotte med plast på undersidan. kanon, för ett vanligt lakan blir skitigt om det hänt en olycka.
Plastad frotté är perfekt när man ska sluta med blöjorna också så kasta inte bort dem.
Om barnet är magsjuk är de också bra att ha.
Jag har dock alltid lagt frottén under underlakanet då jag tycker de är lite väl riviga…men det är ju jag…
Länken till Ikea, de kallas madrasskydd.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10024388
Susanne 
Susanne 
#17 okej, men det var npg sådanna vi hade. Fast vi bytte för vaje olycka. (vid avvänjing av blöja)

#17 Ja vi hade också dom under vanliga lakan.
Elisabeth
Jag köpte skydd till sängen från Lidlh. Det kostade tror jag runt 100 kr och det tyckte jag var helt ok. Nu var inte detta palstfrote, men liknande matrial och ska ge samma skydd.

#20 loke har faktiskt bara det. funkar jättebra. är lika mjukt som ett vanligt lakan.
Lite OT.
Jag har tänkt på det flera gånger men antagligen glömt, ang. läckande tuttar.
Då jag sprutar som ett såll har jag lagt en blöja i bh'n, tvärs över båda tuttarna. Det håller även värmen så att man slipper mjölkstockning.
Susanne 
Susanne 

#23 hehe vad roligt det lät men det är ju en kanon ide=)