Fosterrörelser
jag är nu i 17.e veckan och börjar närma mig den tid då man kan känna de första rörelserna. Då jag är gravid för första gången har jag lite svårt att veta hur det känns. Har kännt som ett knorrande i magen (som de känns när man är hungrig) men utan "knorr-ljudet" kan detta vara rörelse jag känner?
Ni som har varit med om detta, försök förklara hur det känns och när har ni kännt av det?

Jag kände inga rörelser förens vecka 20 någonting. jag kände en ren spark, ett puttande inteifrån. möjligt att jag har kunnat känna av tidigare, men isåfall så märkte jag inte det. och sedan jag kände av första så har det bara flutit på, oj, nu kom en till spark ;)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
käns som när man har bubblor i magen fast utan bubblandet :) är ganska nätt i början mnen efter 2-3 veckor efter det första vet du och känner tydligt om det är bebis eller inte :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

jag kände inte heller rörelser fören i vecka 20. det är ovanligt att man känner så mycket tidigare. sedan fick jag idag i vecka 35 känna barnet hicka för första gången=)
Jag är också i vecka 17 och tror jag känner rörelser emellanåt. Testa att ligga ner på rygg. Tryck sen lite försiktigt en bit nedanför naveln och känn sen efter om det händer något. När jag gör så kan jag ibland känna ett litet "sprattlande", känns som bubblor i magen nästan men man har inget knorr.
Men jag håller med dig. Det är jättesvårt att veta vad som är bubblor och vad som är bebis.

Jag kände första sparken i v. 17. det var kvällen innan vi skulle göra UL.
Några mindre rörelser än just sparkar var det säkert innan, men jag märkte inte av dem.
så om du menar mindre rörelser, hur de känns, så kan jag tyvärr inte hjälpa, kommer bara ihåg hur sparkarna kändes. Och när din lilla börjar sparkas, då känner du det =) går inte att ta miste om hehe

Jag känder rörelse ganska tidigt med mitt första barn, det kändes som en liten liten guldfisk som slog med sin stjärt inne i magen :)
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Kände dem första tydliga rörelsena och en spark igår! När bebis rör sig känns nästan som en liten fisk sprattlade där inne. Haha. Sparken var mer som en liten knuff innifrån. Urmysigt! Nu när man vet hur det känns så känner man oftare den. :)