Gravid iFokus

Gravid

Etikettförlossningen
Läst 12599 ggr
tellusniner
0

ricinolja

en vän till mig har druckit ricinolja vid alla hennes tre förlossningar,  hon säger att det har fått igång förlossningen, ngn som hört detta förr?
det rekomenderas tydligen i tex skottland och USA till mammor som gått över tiden också…

MIRJAMI
0

Nej, jag har inte hört om det tidigare. Däremot har jag hört att man ska äta lakrits för att få igång förlossningen. Vet inte om det funkar. Min komppis mamma har tydligen testat det en gång i tiden, men jag kommer inte ihåg hur det gick för henne.

miwi
1

jag drack oljan , vid barn nr 3, tröttnade på att vara gravid.. :) jo, efter 2 dagar satte det igån, vet dock inte om det var tack vare oljan, eller annat . hallonbladste blev jag rekomenderad också, ska prova det denna gång..

tellusniner
0

#2  händer det ngt särskilt när man dricker det ? :O har också hört om hallonbladste ;) vet du vart man kan köpa det?

Susanne
0

Ricinolja är väl egentligen laxerande.?
Babyn kommer när den är klar och kroppen är redo. Mixtrar man för mycket går förlossningen trögt och risken finns att man går sönder en hel del.
Visst vill jag att babyn ska ut NU men vill inte spricka någonstans och behöva sy, väntar därför surt på att rätt dag ska komma.
För massor av år sedan var det vanligt i något av U-länderna att kvinnor sprack i mellenväggen. Den mellan vagina och anal. Vad som hände sedan var att kvinnorna fick ruskiga infektioner och i värsta fall dog de av sviterna.
Nej som sagt, väntar hellre och slipper problem med att sitta, kissa och bajsa.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

miwi
2

hmm, detta med att spricka vet jag ju inget om, sprack inte det minsta vid min födsel, trots inta av ricinolja.  tror inte det har så mycket med att spricka att göra,men  vet faktiskt inte varför det sätter igång.

hallonbladste köper man i hälsokostaffären, men den får man inte börja dricka innan vecka 35. även om den inte skulle sätta igån värkarna, så ska det vara bra att dricka ändå, för den stärker livmodern.  min syster är i vecka 40, planerad på torsdag, och hon dricker det teet, hon säger att man märker skillnad, att man får mer sammandragningar, men än så länge har det inte hänt så mycket mera, hon köpte teet i onsdags, alltså snart en vecka har gått..

tellusniner
0

okej, tack för svaren :) jag har 5 veckor kvar så jag har inge bråttom , men om jag går över tiden så kommer jag nog pröva alla olika "knep"

Telefonkontakt
0

Du får inte glömma att ha sex också. det kan tydligen göra susen med lite sperma där inne :P

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Susanne
0

Drick en lättöl och spring i trappor.
Putsa fönster.
Städa som en tok, högt som lågt.
Laxermedel.
Sit-ups.

Susanne Skrattande

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

FerretCrow
1

#1 nej absolute inte en massa lakrits då det är farligt att äta för mycket

Elisabeth-J
1

Ricinolja är ett gammalt knep för att få igång en förlossning, flera i min släkt och även mina syster fick igång värkarna med ricinolja. Själv har jag smakat det och aldrig mer! Tvi, fy vad äckligt det är. Inget att rekommendera då värkarna kommer när barnet är redo för det. Enligt gammal sägen ska man ta ricinolja och en lättöl samtidigt för bästa effekt, men hur mycket sanning eller vetenskap det ligger bakom det vet jag inte ;)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus