Gravid lr?
Hejsan.
Jag är ny här inne på Gravid iFokus och har lite funderingar. Nästa vecka kommer jag gå till MVC för att kolla ifall jag är gravid. Alla graviditets test jag tagit själv har visat negativt men nu har det blivit så att mina bröst har börjat läcka vit vätska (troligen mjölk) under den senaste tiden, min mage har blivit störra och ryggen har börjat värka. Jag har också spytt en hel del. Om jag är gravid så är jag i 4e månaden nu.
Jag har inte gått till MVC tidigare eftersom jag rådfrågade med en barnmorska som sa att jag med stor sannorlikhet inte är gravid samma sak sa också barnmorskorna på gravid.se men vad det verkar som så tycks dem ha fel.
Vad tror ni som har erfarenheter (jag har aldrig varit gravid tidigare)?
Alltså de är ju inget vi ska sitta här och säga, men VISST mår en del illa och spyr och visst kan man få ont i rygg osv. Så visst kan du vara gravid och visst låter de som det.. Men hur ska vi veta? Nog bäst om BM på MVC får konstatera det ena eller det andra, hur som helst önskar jag lycka till! :)
Jag kan inte svara med 100% med för mig låter det som om du skulle vara gravid….. Jag har hört förut att grav. testen kan visa negativt fast man är gravid.
Oj :) Vet inte om du är det eller inte, går själv och undrar ifall jag själv har en bäbis ^^ Lycka till i vilket fall som :D
om man väntar för länge med att ta gravtest så visar dom negativt pga ett visst/vissa hormon…
#4 gör dem. Det viste jag inte. Jag tog testet i 3:e månaden men eftersom mina bröst läcker en vit genimskinlig vätska ibland och har hört från andra gravida att det gör det på dem också så är jag med stor sannorlikhet gravid =). Får se vad MVC säger.
Har nu varit hos barnmorskan och inte blev det något Ultra Ljud inte utan ett graviditets test som visade negativt igen. Så jag fick ta egna initiativ och ringa till gynekologen och be om ultra ljuds undersökning och fick en tid till den 9:e April. Men vad dem sa i telefonen så kommer dem trucka upp en stav med kamera på mellan bena på mig, jag har gjort det förr men det är väll inte ultra ljud? jag hade för mig ultra ljud är sådant man tar med en musliknande skanner på magen?
Kan dem se ifall ajg är gravid med den där staven?

ja, dom ser om du är gravid på det sättet, det kallas VUL har jag för mej (vaginal tultraljud, man gör väl det i dom tidiga veckorna), så kollade vi på våran bäbis igår o det syns ganska bra faktikst, jag såg att den fanns där. tyvärr var den ju död…
#7 nej, men oj. Beklagar.

#6 japp det är ett VUL du kommer få göra. det gjorde dom på mig när jag var i vecka 6 för dom trodde jag hade livmoderscancer men det visade sig vara en 6 veckor gammal bebis=) och anledningen varför dom måste kolla med denna stav är för att en vanlig ultraljuds apparat du har på magen helt enkelt inte når att att filma den lilla så tidigt.
#9 Jag är i vecka 14 ifall jag skulle vara gravid, kan man göra ett sådant ultraljud då också?
roligaste är att jag kommer få betala 300 kr för besöket. Känns lite… men men… inget att göra åt.

#10 ja men eftersom det är osäkert så vill dom kolla med detta. för är du inte gravid kan dom med denna stav se om det är något annat som är fel. se det som en röntgen. och jag betalar hellre 300kr och får veta vad problemet är en att gå med problemen du beskriver att du har och inte veta varför.

för tänk om du inte är gravid och har alla dessa saker då är det ju bra om dom kan hitta felet lixom
#12 så sant så.
Dem misstänker antingen graviditet eller hormonrubbningar.

#13 ja hormon rubbningar kan det ju vara rejäla sådanna men då får du ju medecine mot de =)

Du kanske är skendräktig… *ler lite* Precis som en hund kan bli tjock och se gravid ut och tom få mjölk i tuttarna… Det är väl för att de tror att de är gravida? kan en människa bli skendräktig…hahaha?
Hoppas iaf att de hittar problemet, om det nu inte är en bäbbe?!

#15 jo en kille kan till och med bli skendräktig av att vara med en gravid tjej för mycket så det tror jag du har helt rätt i.
men hur har det gått?