Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1640 ggr
Sarah80
0

positivt... =)

Har mått illa i ett antal dagar varit jätte trött o seg. mensen har varit försenad så jag tänkte att jag gör ett gravtest. Gjorde först ett som visade postivit gick o köpte ett till för o vara på säkra sidan..*S* o det var oxå positivt… shit vad overkligt det känns… imorgon ska jag ringa min barnmorska.
När brukar man få komma o bli inskriven? nån sa att dom gör det på en gång o en annan sa att man får vänta tills typ v12? Jag vill helst gå dit imorgon….*S*

Borde nog försöka sova lite… detär juh jobb imorron igen… =)

//Sarah

[Catteklina]
0

Grattis! :D
Tyckte att min syster sa att inskrivning blir i v. 11 men är inte 100% säker :)

Grattis igen till din bebis :)

Hannapanna
0

här får vi komma en gång ganska på en gång, fö ratt få info om mat och rökning och sånt.. På andra ställen kan man tex få sån info skickat till sig i stället.. Och sen har andra mera "riktiga" träffen med BM vart i v.12.. men de är nog helt olika..

Jossan86
0

Grattis =)

När du ringer och bokar tid för inskrivning får du en del papper hem skickade till dig och sedan brukar första riktiga träffen med BM vara i ca v11-12

Hannapanna
0

#3 VIll absolut inte vara otrevlig, men de beror ju helt på vart man bor.. Som jag skrev så får vi här komma in till BM redan på en gång och få ett samtal om alla dessa papper andra får skickat till sig istället.. :)

Johanna
0

vad kul! grattis…

jag fick komma till min BM på en info samtal 2dagar efter att jag ringt o då va jag väl i v5, o sen va jag på inskrivningen v 10-11

Sarah80
0

Hej hej… ja  när jag ringde idag så fick jag en tid i slutet på april, men redan om en vecka ska jag få komma på info möte… det ska bli intressant… tack alla för svaren!!!

//sarah

Jossan86
0

#4 Jaha, jag läst inte riktigt alla svaren utan svarade på egna erfarenheter hur det var under mina 3 inskrivningar =)

Men det beror väl så klart hur mycket dom har att göra och alla kommuner har väl säkert olika rutiner…

Hannapanna
0

#7 ja joi precis.. :-) Men som sagt jag ville inte vara otrevlig eller "fröken viktig" utan bara påpeka, så trådstartaren förstod vad jag menade :D