Gravid iFokus

Gravid

Etikettmammor
Läst 1725 ggr
clivia
0

Han är här!

Den 10 mars 23.58 föddes vår lille son i vecka 36+0. Jag utvecklade allvarlig havandeskapsförgiftning och blev igångsatt, man ville inte riskera någonting även om jag mådde förhållandevis bra.
Efter några om och men och sammanlagt 13 nätter på sjukhus för min del är vi nu hemma hela familjen. Sonen är såklart underbart söt och go, med en födelsematchvikt på hela 2640 gram och 47 cm lång.

Två goda råd till er som drabbas av högt blodtryck under graviditeten:
1. Det är inget skämt att du ska vila. Vila på riktigt! Man vet ändå inte varför sjukdomen uppkommer men en bra början är att hålla blodtrycket i schack så gott man kan själv.
2. Ta inte ut någonting i förskott och oroa er för det jag råkade ut för är extremt ovanligt! En gång om året i snitt sa överläkaren att det händer här i min stad. Jag funderade aldrig en sekund på ifall jag skulle drabbas som jag gjorde, av kramper under förlossningens slutskede, intensivvård m.m. och det var skönt i efterhand! Det blev som det blev helt enkelt, och vi klarade oss bra. Själva förlossningen innan jag försvann för världen har jag bara positiva minnen av.

Nu ska jag gå och nussa på min lilla bebis.

Susanne
0

Grattis!
till lillkillen.

Vad skönt att det gick bra trots tumultet.
Hoppas ni har det gott hemma.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

FerretCrow
0

grattis till bebisen sköt om er och vila så mycket ni kan nu=)

DG
0

Grattis!

Tejo
0

Grattis till bebisen, härligt att det gick så bra trots allt! Glad

Jag är i vecka 36+0 idag och längtar så mycket, men hoppas han vill stanna i alla fall någon vecka till i min mage innan han tittar ut.

Tesan
0

Det blidde en pojk, stort grattis till er!

Pernilla
0

Men j*klar anacka, Clivia! Vad skönt att det slutade väl och stort grattis - vi väntar med spänning på ytterligare rapporter!

Zahara
0

stort grattis!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

lisette
0

grattis!

vad ska lillen heta?

Elisabeth-J
0

GRATTIS!!!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

LeeLoo
0

GrattiS! Gu vad mysigt det lät att få gå & nussa på sin lilla bebis! Skönt att allt "slutade" väl! Puh!

clivia
0

tack för alla gulliga hälsningar och grattis! Nu har vi varit hemma en vecka och det känns bara bra. Lilleman som nu heter David artar sig väl, sover skapligt och äter kopiösa mängder! Och vi får inte sova och jag har haft mjölkstockning med 39 graders feber och han pinkar ner handdukarna på skötbordet minst en gång om dan men det göööör ingenting.

Hoppfull
0

:) Stort Grattis!!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.