ont!
Har de senate tre dagarna haft fruktansvärda smärtor precis där äggstockarna är…typ ägglossning x 10. De sa på kk via telefon att de trodde det var ligamenten och att jag ska sluta lyfta. Ringde chefen och sa det men det enda hon kan erbjuda mig är en tjänst på 45% i dag jobbar jag 84% men jag vill inte gå ner i tjänst det har jag inte råd med!
Någon annan som har /haft liknande smärtor?
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

ja det där hade jag med mina liggament och jag slutade inte att lyfta och ta det lugnt så nu sitter jag här idag hemma på arslet med foglossning och får knappt gå på en 10mins promenad.
Du ska söka läkare för detta.
Då kan du bli sjukskriven och förlorar därmed inte alla pengar.
Du ska under inga omständigheter gå ner i tid om du inte får ett läkarintyg, då förlorar du jättemycket pengar.
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Jag hade dessa problem i sista graviditeten, det var jättejobbigt. Jag blev tillsagd att inte lyfta och försöka vila så mycket som möjligt.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
varit på akuten nu i en massa timmar men enligt den läkaren kunde hon inte hitta något utan skrev "foglossning" för hon visste inte vad hon skulle kalla det för! men jag skulle leva som vanligt, hur jag nu ska kunna göra det när jag måste gå dubbelvikt för att ta mig fram! Man vet ju inte vem man ska lyssna på de säger ju olika alla där ju! och hon jag träffade nu verkade knappt tro mig! "du ser ju inte ut och ha ont nu ju" nä vad f*n jag koncentrerar mig ju allt vad jag kan på henne för att lyssna på frågorna så jag kan svara och visa! Konstigt att man blir depprimerad!

#4 gå till en sjukgymnast det är dom som har bästa kollen på foglossningar. ring dig bm så kanske hon kan fixa en snabb tid till dig
#5 ska till bm och läkare hos bm den 1 april så får vi se om de kan kolla upp lite bättre vad det är…orkade ite bråka i går efter 6 timmars väntan 22,30 på kvällen utan att ha ätit…ville bara hem!

#6 jo jag förstår det men oftast har en bm mer förståelse för dom som är gravida. så jag hoppas det går bättre då
Ta det med läkaren och bm. Det brukar vara mycket bättre på sånt här än de andra läkaren. Gå inte ner i arbetstid utan be läkaren på bm att sjukskriva dig i såfall. Jag hade tunga lyft m.m i mitt jobb under min gravitet och så hade jag en chef som inte såg på den saken likadant. sedan hade jag ont till och från och jobbet var tungt. skulle ha sökt havenskapspennig först…men efter en massa strull med chefen slutade det hela med att läkaren på bm. sjukskrev mig ända fram till förlossningen, det var några månader.