Så irreterad
Jag blir jävla irreterad på alla som skäller på mig för att jag färgar håret fast jag är gravid. Det är mitt val vad gör under MIN graviditet. Jag dricker inte kaffe alls längre, jag röker inte, dricker inte alkohol och sånt för att det är bevisat skadligt och sånt. Men dagens milda hårfärgningsprodukter finns det inga bevisade studier på att det ska vara skadligt!
Så jag fattar inte hur folk tänker när de ena minuten ber mig att sluta färga håret (2 månader sedan sist, wow, ovanligt för mig) och andra så frågar de om jag vill ha kaffe!
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Och anledningen till att jag inte färgat håret på typ två månader är att det inte skulle uppskattas på mina arbetsplatser om jag kommer med gröna eller rosa slingor i håret, och sen är det jobbigt att göra det, så därför gör jag ingenting just nu

som du själv säger så är det så pass lindriga hårfärger vi har idag så det är inte skadligt. det man inte bör göra är att bleka håret då är det bättre att texempel färga det ljust

#2 jag vet. Blekt håret en gång och då had ejag inte i hårbotten. kanske ska bleka några slingor sen för att göra dem gröna eller rosa, men då kommer jag att vara 0.5 cm från hårbotten, och då är det inte skadligt alls. Men människor är jobbiga :(

#3 jo tyvärr ska folk klaga för mycket innan dom vet ren fakta. men som sagt blekning kan vara farlig även om du inte är gravid. som sagt det beror på hur mycket som kommer i kontakt med hårbotten och hur mycket den suger åt sig av medlet.
Du ska göra precis som det passar dig…det är du som får leva med det efteråt.
Vi har alla möjlighet att göra val i livet och mitt val är att aldrig bli en bitter gammal surkärring som många i 30års åldern är idag.
Många har många åsikter och tyvärr är det så att istället för att orka ta tag i sitt eget liv så gnäller de på andras.
Jag har en gyllene regel: Sköt dig själv och skit i andra. Frågar någon om råd, fine, då svarar jag men förvänta dig att det inte är vad du vill höra.
Jag gör vad som faller mig in och vad som får mig att må bra. Just för att det passar mig men så har jag alltid gått min egen väg.
Påstår inte att jag har rätt men det är jag som ska må bra, inte "DU" för att du får knäppa mig på näsan.
Susanne
*som lever för dagen, jag kan vara död imorgon*
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.
Det är väll du själv som avgör i slutändan vad du gör och inte gör med ditt hår. Det är väll ingen annan som ska bestämma över det. Bry dig inte om vad de säger….de kan de ha för sig själva. Du har ju inte bett om att få deras åsikter….
stå på dig och färga på säger jag!
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

Det jobbiga är att folk klagar och går på mig. visst, det är inte deras ensak, inte ett skit men de håller inte käft. Det är ju inte roligt att höra hela tiden hur dålig man är redan som blivande mamma och allt. Det hjälper inte ens att be dem hålla käft om att det är mitt val.. Jobbigt också när folk vill packa på en kaffe, men det säger man bara nej till :P
Bry dig inte om dem…..Ta hand om dig och den lilla. Det är ju du som ska bli mamma inte dom som kommer med en massa kommentarer. Sedan undrar jag själv hur de var för dem när de var gravida. De skulle nog inte heller ha uppskattat om någon höll på som de själva gör nu……
Nej…försök att bara ta hand om dig själv och den lilla och inte bry dig om de andra.