Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2421 ggr
FerretCrow
2008-03-24 21:28
0

Blodtryck?

hej på er alla tjockisarSkrattande *skojjsar bara*

Här hemma sitter jag iaf tjock som tusan kan jag ju lova. man vankar nu fram som en anka med ryggvärk och lillen i magen spelar konstant fotboll som tidigare men håller på att avanserar till ruggby tror jag.

Sen tuttarna lägger jag snart ut på annons på tradera eller ebay, för dom läcker som ett trasigt durkslag från ikea.

men nu till det jag undrar.

jag hade väldigt lågt blodtryck hos B; sist det låg på 95/55 och jag undrar vad dessa siffror står för?

och vet någon nå bra tips att få blodtrycket bra igen alltså höjja?

för nu är jag bara trött konstant och det orkar jag helt enkelt inte vara.

tack på förhand mina gravida vänner =)

MIRJAMI
2008-03-24 22:54
0

Kan nog inte rigtigt tolka sifrorna mera än att du har väldigt lågt blodtryck. Om du sitter framför teeven i en fotölj eller något annat så sitt och rör på fötterna. det bästa sättet att få blodtrycket att höjas är att röra på sig. Res dig inte hastigt för då finns alltid risken att du kan svimma av…..Pratar om egen erfarenhet!

DG
2008-03-24 23:13
0

Ät salmiak eller lakrits, det höjer blodtycket. Finns säkert andra matämnen också.

Susanne
2008-03-25 09:49
0

Var inte ledsen för att du har lågt blodtryck, det är jättebra för både dig och barnet. Jag har själv väldigt lågt blodtryck och de brukar skämta om att ifall jag inte hade pratat och varit klar i huvudet hade de trott att jag var död…
Försök inte heller höja det, det finns ingen som helst anledning.
Sitt/ligg med fötterna lite högre än rumpan och res dig sakta.
Du har ingen brådska, var sak har sin tid. Ta det lugnt och slappna av.
Snart är babyn här och då kan du äta en smörgås och ta ett glas mjölk samtidigt som du ammar, på så sätt håller du trycket jämt.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

FerretCrow
2008-03-25 16:59
0

#1 jo jag försöker gå promenader och röra på mig mycket men det får jag ju egentligen inte för foglossningarna. och jag kan inte halvsitta och se teve då somnar jag direkt=(

#2 jasså det visste jag inte men lakrits är ju farligt att äta för mycket av oxå =/

#3 jo jag har legat på 154 under hela mittliv och barnmorskan tyckte det var super lågt då jag skrev in mig men sedan har jag lega på det under hela tiden men sist var det mycket lågt. men då ska jag försöka röra på mig samtidigt som jag vilar =) sen får vi se vad det nya testet visar på måndag.

Telefonkontakt
2008-03-25 17:02
0

#4 skadiget med lakis? på vilket sätt?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

FerretCrow
2008-03-25 20:33
0

#5 det finns ett ämne i lakrits som kan göra att man blir allvarligt sjuk. kommer inte ihåg exakt vad det heter nu. men det är alltså skadligt även när du inte är gravid

Susanne
2008-03-25 21:08
0

fortsättning på #6, för mycket lakrits ger reumatiska besvär eller om man hellre vill, ledbesvär med smärtor i bl.a. händer och armar.
Lakrits är ett gift, jag surfar upp det och återkommer….

bl.a. http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0009/13/lakrits.html
och  http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0009/13/lakrits.html

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

FerretCrow
2008-03-25 22:13
0

#7 tack tack

MIRJAMI
2008-03-25 22:58
0

Lakrits har jag även hört att man kan starta förlossningen med genom att äta mycket ut av det. Vet inte om detta stämmer. Hörde detta en gång från en komppis och hennes mamma hade tydligen testat det, men kommer inte ihåg om hon lyckades…

Telefonkontakt
2008-03-26 00:29
0

#9 hmm.. okej.. jag missbrukar ju turkisk peppar till och från, kanske ska dra ner lite till..

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

FerretCrow
2008-03-26 12:59
0

#9 ja då åker jag hellre till sjukhuset så dom får sätta igång mig än att jag ska ta några risker.

#10 japp jag har drage ner på det då jag läste om det då jag var beroende av lakrits förut men nu kan det hända att det dyker ner några små bitar då jag handlar lite godis.