Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 1680 ggr
Telefonkontakt
2008-03-20 21:55
0

Kan inte äta...

Det har hänt en grej mellan mig och min man och sen så ligger jag hemma och är sjuk.

Jag kan inte äta.. Eller kan kan jag, men laga mat äcklar mig.. Jag vill inte ha mat och när jag äter så är det en toast med fullkornsrostbröd och skinka, med oboy eller te till.. Lite yogurt ibland..

Har inte ätit lagat mat sedan… Jaa… donkan i tisdags? om det räknas.. Innan så var det på kryssning, buffemat i måndags..

Som sagt, jag äter inte.. och jag vet att jag måste äta.. Men är det farligt att jag de här dagarna misskött maten? Barnet sparkar och har sig och verkar må bra…

Någon som har något tips på kall olagad mat jag kan äta? varm mat äcklar mig som mäst och jag kan inte ät dt för att jag har delvis feber…

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

DG
2008-03-20 23:34
0

Sallad och frukt kanske?

Jag hade influensa period några veckor sen och käkade nästan ingenting. Men drack jättemycket istället.
Korta stunder gör inget, barnet får vad den behöver. Men om det går flera dagar så kanske du ska prata med bm.
Äter du vitamintillskott?

Telefonkontakt
2008-03-20 23:39
0

Jag äter omega-3 tillskott och järntillskott… inget annat.. frukt skulle nog funka…

DG
2008-03-20 23:42
0

Frukt är iaf bra om du får i dig. Men kanske du borde kontakta din bm och se vad hon rekommenderar.

Telefonkontakt
2008-03-21 12:38
0

#3 skulle gärna kontakta min BM, men jag har haft olika varenda gång.. inget förtroende för mödravården.. har ätit frukost idag och ska äta något snart.. Men jag vet inte vad.. får komma på något kallt och bra. fruktsallad med yogurt? :)

DG
2008-03-21 12:49
0

#4 Synd det där med mödravården :/

Äter du pastasallad? Det skulle nog funka iaf.
Och sen vad jag tycker är sjukt gott är hemlagad kylskåpskallt pizza.
Annars kan man försöka söka efter mer recepter på kallt mat.

Zahara
2008-03-21 13:47
0

sallad pastasallad kall kycklingsallad smörgåstårta potatissallad och cassler fruktsallader kalla köttbullar :) prova dig fram och ät vad du tycker är gott! tror inte du behöver oroa dig för bebis än!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus