Äppelcidervinäger?
Jag har en fundering, jag har ju under min graviditet gått upp +17kg (är i v. 20).. Och min bm sa att jag skulle skära ner på sötsakerna (vilket är väldigt svårt eftersom jag mår illa utav den mesta maten annars). Då vet jag att äppelcidervinäger är en bra metod för mig, då jag tappar sug efter det mesta!
Men då är frågan, får jag äta sånna tillskottspiller samtidigt som jag är gravid?
Min bm visste inte.

detta äter ju folk för att banta så det kanske inte är så bra

äppelcidervinäger är gott i sallad, inte farligt för dej som gravid, och då kanske du kan få i dej salladen också utan att må illa?

# 1
Mjo, fast jag bantar ju inte.. Och den ska bara minska sötsuget. Annars äter jag ju som normalt, bara mindre socker!
# 2
Fast jag äter ju dem i piller-form… samma sak då?

#3 men jag vet att sötsuget kan vara jobbigt men prova då ät en frukt eller ta en morot att gnaga på. jag tycker det är bättre att med tanke kraft fixa detta. för som sagt vet inte ens barnmorskan om du kan äta det eller inte skulle inte jag våga prova helt enkelt. och pillren är annorlunda än vad dressingen texempel är.

jag tror att pillrena är mer koncentrerade och starkare, skulle nog föredra flytande i sallad.men FARLIGT tror jag inte att det är. men det är bevisat att barnet i magen drick inte lika mycket om den får något surt i vattnet, utan föredrar sötma, så,, inen överdriven konsumtion är att föredra.. antar jag
Tror inte det är farligt heller. Står ju inget om det i kostråden och det borde det ju ha gjort isåfall. 1 msk äppelcidervinäger sägs förebygga urinvägsinfektioner oxå 

Jag vet att det är väldigt farligt för barmet om man äter för mycket socker, det växer sönder och blir skörare. Får lättare skador och sjukdommar.
Äppelcidervinäger däremot tror jag inte alls är farligt. Jag hade två vändor med UVI tidigare när jag var gravid och fick då rådet av läkare på förlossningen att dricka äppelcidervinäger.
Ta det flytande istället för piller, så tror jag det är lugnt! 
jag är i vecka 18 och har gått upp 10 kilo…äter vad jag är sugen på och koncentrerar mig på att må bra…har dock bytat ut godiset mot frukt :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

#8 japp här blev det frukt och även torkad frukt och olika nötter.