Sjuka tant!
Nej nu är jag så arg så att jag gråter.. Nu ringde de från mödravården och sa att min BM var jsuk - igen! Vi fick en annan på inskrivningen och nu ska vi få en helt annan. Så det kommer att bli på 3 möten s har jag olika BMs.
Det känns så jävla skitdåligt. Jag sa i telefonen att jag inte vill byta hela tidne och att jag vill ha en som inte är sjukskriven hela tiden, men det kunde jag inte alls få.
Jag vill inte lämna ut mitt liv till olika människor varenda jävla gång jag är där. Förlåt att jag svär, men jag är så arg och ledsen..
Ska det behöva vara såhär?
Fan.. Nu glömde jag vilken ny tid jag fick på måndag.. Var det 10.30 eller 11? 
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

du kan inte byta MVC helt o hållet då? säga till dem att du inte alls är nöjd med hur de skött dig!
det är ju itne meningen att ens graviditet ska börja med uppgivenhet och ledsenhet!!!!

Nej, precis. Ska säga på måndag att jag vill byta, tror att jag får gå till samma som jag var förra gången.. Om jag gör det så ska jag fråga varför jag inte kan fortsätta hos henne. Om jag inte får byta så ska jag ge dem dagens tistel :(
Det är ju vigtigt att man känner förtroende för den barnmorskan man går till och att man är nöjd. Man ska ju inte skickas runt till en massa olika. Jag skulle alldrig ha accepterat det. Jag vet att jag hade kanske två gånger en annan barnmorska under den tiden jag väntade på min son, men det var vid semestern och en gång så var det sjukdomsfall, och det var ju helt ok tyckte jag.

#3 Jag tycker inte att det är okej alls. Jag har stakrt för mig att jag får samma som förra gången och henne trivdes jag med. Tänker inte gå till min ordinarie till gången efter, för jag är ju halvvägs in i graviditeten nu.
Men sen så kommer ju problemet att jag ska stå på mig..!

Lite update sedan igår.
Vi kom dit och frågade vem vi skulle gå till, men de hittade mig inte alls i basen. Så hade tydligen bokat mig någon annan stans. Så jag had eingen tid där (jag blir jättearg) så de fick fixa en tid åt mig lite fort.
Ny BM igen.. Hon var stressad så det var bara att ta blodprov fort, blodtryck och lyssna på hjärtat.
Jag sa sedan att jag krävde att få byta BM från min ordinarie till en annan men hon ville inte. Men efter att jag tjatat och förklarat hur dåligt bemött jag kände mig så fick jag byta.
Jag har nu ingen bra erfarenhet av MVC. Jag har ingen lust alls att gå dit igen men jag kommer att göra det ialla fal, men då kommer jag förmodligen inte att lita på dem. Jag fick tjata till mig att jag ska få gå på föräldrarutbildning, men det ska vi ta vid nästa möte och hon sa att det börjar runt vecka 30 (börjar det så sent?) Sen så tjatade jag till mig järntabletter då mina misstankar om järnbrist bekräftades.
Nej, jag vill inte till MVC igen, har aldrig blivit så dåligt bemött av något som har med vården att göra förut. Att behöva tjata sig till den tid man har och gråta sig till sina rätigheter, där går gränsen :(

lider verkligen med dig.
vår föräldragrupp började tidigare, kommer inte ihåg vilken vecka. järntabletter hade du ju kunnat äta ändå. niprex tror jag de hette är receptfria.

det finna andra oxå än niprex. dom jag äter heter nått annat men kommer inte ihåg nu. eller jag ska äta dom men gör det inte =/

Vi har gått klart våran föräldrautbildning och den var kanonbra!
Bara jämnåriga (vi är födda 1981) föräldrar från vårat område. När vi gick var vi de som skulle få barn sist, de hade en grupp för alla här som skulle få någon gång mellan januari-april.
De kanske drar ihop en grupp på samma sätt hos dig?

#8 skulle nog bli ganska omöjligt då jag bara är årgång 88a och det inte är så många som får barn då

Hos oss får man själv välja när man går in i möten med andra, man får möjliga tider från BM när grupperna samlas.
Vi har haft våra första föräldrarutbildning nån vecka sen (är i vecka 34 nu) och har en till 17 Mars då jag är i vecka 37.
Men som sagt så har vi valt dom tiderna själva som passar oss.

det låter ju bra. jag hatar mödravården i norrköping. litar inte ens på att jag kommer att få gå någon kurs, tappat förtroendet totalt…
Alltså…sådär får de ju inte bete sig….Finns det ingen högre upp du kan klaga hos?? Det handlar ju om ditt och bebissen vällmående. De måste ju ha koll på att allt är ok med er och det är inte du som ska behöva tänka på allt när du går dit. bla det med järntabletter utan de ska de kunna säga till dig att behöver det nu. Verkar som den barnmorskan inte skötte sitt jobb alls. Man ska inte behöva känna sig stressad när man ska gå till mvc och de ska ta väll hand om en. De får ju tänka på att man är mera känslig under graviteten och kan må väldig dåligt,……
Alltså JAG BLIR BARA SÅ ARG!!!!
Men finns det ingen annan mvc du kan byta till? Något privat kanske - men här i Södertälje kan man välja fritt mellan landstings-mvc också. Vet inte hur det är i Östergötland.
Du kommer att tillbringa mycket tid på mvc och med din barnmorska och det är superviktigt att man verkligen känner förtroende för henne och för organisationen! Jag går själv privat och har varit jättenöjd från början även om de inte står till tjänst med att fixa föräldragrupper. Nu är min bm på semester så jag har kontakt med två andra barnmorskor och bara det tycker jag är lite jobbigt - att ha det som du har det med sjukdom hitan och ditan och massor med folk som ger dig olika bud och dessutom konstrar för att du är ung vore HEMSKT.
Nä, spotta i nävarna och byt till något bättre ställe! Det har du igen sen, särskilt om det skulle bli några komplikationer. Då är det viktigt att kunna känna sig trygg!