Fråga!!
Hej, jag har en fråga.
Behöver folk veta vem pappan e till barnet eller kan man hålla det för sig sj?
Eftersom jag är under 18 så vill jag veta om mina föräldrar måste veta det?
Mvh Camilla
Nej de behöver ej veta. Kanske de ändå anar vem det är. Men papper ska skrivas på så där måste du nog uppge fadern för få underhåll från pappan.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Jag vill ge barnet till pappan efter ett år. Men eftersom han e äldre så kommer han åka dit för våldtäckt. O jag vill inte att det ska hända. Så när jag ä 15 så vill jag kunna säga att det e han som e pappan.

Nej dina föräldrar behöver inte veta, däremot så kommer dom att pressa dig på MVC på pappans namn. bestäm dig redan nu om du vill att myndigheterna ska få veta.
Tänk också på att barnet bör få veta även om du kanske inte tycker det är rätt kille som är pappa, så är det halva barnet och du får en bättre relation till ditt barn, om du börjar med att vara ärlig mot det.
Min dotter har en "pappa" men han finns inte i vårt liv, däremot så vet hon att han finns och vem han är. Nu är det viktigare för hennes ena halvsyster (pappans barn) att hålla kontakten på det beror på att hennes helsyster är utvecklingsstörd och då bli min dotter väldigt viktig för halvsystern.
När min dotter är myndig kommer min nya man att adoptera henne för det känns rätt.
Tror du föresten att det skulle vara så hemskt om dina föräldrar visste vem som är pappa?
#2 Varför ge han barnet efter ett år? sedan varför skaffa barn när du är under 15 år? du är ju bara barn själv. Antar sociala kommer göra utredning finner de hemmet olämpligt så tas barnet till familjehem eller så får dina föräldrar vårdnaden. Du missar enormt i skolan. Det är inte någon lek att ha barn, inte som leka med sina dockor. Barn skriker om nätterna man får knappt sova, nu har jag ej den erfarenheten då mina 2 sov hela nätter från de var 6-7 veckor gamla. Du kan inte gå ut med vänner, gå på bio när du vill, allt roligt får du nästan alltid prioritera bort för barnet går före ALLT o då menar jag allt.
Ja, det var pekpinnar.

#2 du han skriva emellan, är du säker på att han åker dit för våldtäckt, barnet blev väll till genom kärlek?
Vad menar du med att du vill ge barnet till pappan om ett år?
ja, jag vill ge barnet till pappan efter ett år. Tills jag är ca 18 då jag avslutat skolan. Vi båda är rädda för att det ska anses som våldtäckt. För han har ju gjort något olagligt.
#6 Men bor barnet hos pappan så blir DU underhålls skyldig, vad är det för ett barn 1000:- någonting?/månad så Hur ska du kunna betala det? Hur ska han kunna ta hand om barnet? barnet ska in på dagis inskolas.. Ni verkar se allt så rosenrött och problemet att han "Våldtog" vilket myndigheterna kommer se det som. MVC kommer pressa er/dig även sociala..
Vad är det för garantier han ger dig barnet då du är 18 år? är han utlänning så kan han ta barnet till sitt hemland då ser du inte röken av ungen.
Han e 100 % svensk. Jag tror att jag e ute efter att ge honom ett barn.
#8 Det kan du vänta med nått år till. O han kan bli pappa många många år till.

#8 det är ett barn, inget man ger bort det är något man är programmerad för att älska och kämpa med näbbar och klor för att ta hand om.
Om du är som alla andra friska mammor kommer du aldrig kunna ge bort det när barnet är fött. Frågan är om du är mogen att bli mamma, ett barn tar man hand om hela sitt liv.
om du behåller barnet kommer socialen med säkerhet blanda sig i, men dom kommer INTE ta barnet ifrån dig, det gör dom i ytterst extrema förhållanden ex. riktiga missbrukarhem med våld och droger etc.
Men dom kommer antagligen lägga sig i väldigt mycket, om du vill ha det så är dom säkert till bra hjälp. Jag säger som #10, när barnet väl är fött kommer du inte KUNNA lämna bort det, nu när min har börjat sparka i magen känns tanken på att vara ifrån den lilla olidlig.
Om jag var du skulle jag tänka över beslutet både en och två gånger.
Sedan vet jag inte om det skulle ses som våldtäkt? du var väl med på det antar jag, kanske mer som utnyttjande av mindreårig ( inte mycket bättre)..

är du gravid nu eller inte?
sen så kan man inte ge pappan barnet hir och dit. äx upp och inse att barn inte är handelsvaror
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Oavsett om du skulle lämna över barnet och avslöja hans identitet efter ett år så görs en utredning angående din ålder vid det tillfället du blev gravid, men det blir inte våldtänkt däremot övergrepp på minderårig. Heter något annat som jag nu inte hittar ordet på.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jag e inte gravid just nu. Men snart kommer jag nog att vara det. Tack för alla tips o så… Ska nog tänka över det 1000 gånger till.
:D :D :D :D :D
#14 Tänk på att killen kan bli åtalad senare för det brottet han har begått (sex med minderårig). Jag har ingen aning om när preskiberingstiden går ut, det beror ju på vad brottet rubriceras som. Kan tänka mig att det är lång preskiberingstid för våldtäkt mot barn tex. Så då kan killen åtalas flera år senare kanske.
Okej, ska nog vänta något år då. Vi vill verkligen inte att något sånt ska hända. Vi har haft samlag mm. Men de visar ju sig inte efter några månader.
Men, tror jag väntar.. Säkerheten först.. Nja, mer kärleken kanske ;)
Men använd preventiv medel för sjutton! Du är bara barnet och även om han inte åker fast för att haft sex med en tjej under 15 så kan han göra det sedan. Vill ni verkligen sätta er i "skiten" genom att skaffa barn redan nu?
Jag börjar bara undra vad detta är för en kille…Hur gammal är han och vad är han ute efter?? Hur kan han sätta dig i ett sådant situation. Du är för ung tycker jag att skaffa barn. Du har hela livet framför dig….. Du kommer inte kunna släppa barnet efter det att du har sett den.
Vill denna kille bara ha ett barn och inte dig?? Vad är det för kille..om han nu är myndig så får han väll skaffa sig någon äldre tjej att skaffa barn med och inte en mindreårig flicka.
Sedan kan jag tala om att gå genom en förlossning inte är något lätt. Man har fruktansvärt ont. Det kan man ibland ha i flera dyng. Inget som jag föredrar eftersom du är så ung. Du kommer det att ha ännu jobbigare. Sedan måste man orka ta hand om ett barn, amma mitt i natten, byta blöja, trösta m.m Man får sätta sig själv till 100% i andra hand. Har inte tid för mycket annat ofta än bebissen. Troligen kommer du även känna dig väldig ensam då dina jämngamla komppissar går ut och hittar på en massa annat roligt och du blir tvungen att stnna hemma med bebissen.
Var rädd om dig…du har hela livet på dig. Ge dig inte in i något som du kanske ångrar senare i livet, utan njyt ut av att vara ung, barn hinner du skaffa senare i livet.

#18 glömde att mans ka ha råd att försörja det? Det är ju inte hennes föräldrar som ska försörja hennes barn
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

tänker inte uttala mig mer om detta än att jag tyckr det är urkorkat att skaffa ett barn och sen ge bort det efter ett år. du skriver att du ska ta tillbaka barnet när du är 18. så du ska alltså vara "barnfri" i 3 år? ett barn behöver sin mamma. tänk på det! ett barn är ingen trofé som man kan bolla med och ha när det själv passar.