Trötthet
Har i ca 2-3 veckor varit extremt trött, knappt orkat med någonting annat än att ligga på soffan och sova, i bästa fall vila. Värst är det på eftermiddagarna speciellt då jag har jobbat. Då kan tröttheten sitta i tills vi lägger oss för natten.
Detta är verkligen skitjobbigt. Jag orkar inte ens umgås med min kille eller illrarna och Dennis måste göra allt hushållsarbete vilket känns jättetaskigt.
Vet att det är vanligt tidigt i graviditeten (är i v. 8+4 idag) men det skulle verkligen vara skönt om man kunde göra något så man piggnade till lite.
Några ideér? Finns det någon annan lösning än att slänga ihop en milkshake preparerad med dexropur? 

Jag lider av samma "problem" och löser det genom att sova.. Men det har blivit bättre är i vecka 18 nu…
Sov mycket, det ska tydligen höra till att man är trött under grav. har jag hört
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
#1 Barnmorskan sa att det var normalt och att det brukade bli bättre när man gått 3 månader. Men orka vänta! Jag har aldrig gillat att sova. Det är både tråkigt och tidskrävande och jag får så dåligt samvete när Nintendo kommer och hoppar upp i soffan och vill leka men jag bara puttar ner henne eller att jag överlåter ALLT till Dennis. Det värsta är att det inte ens hjälper att sova. Kan hjälpa liiiite ibland men oftast blir jag bara ännu tröttare.
Finns det ingenting man kan göra? Får ingenting gjort av att bara ligga på soffan hela dagarna!

Äter du några vitaminer?
Jag var också sjukt trött i början på min första grav. och fick då tips av BM att äta mycket vitaminer och jag blev mycket piggare..
Den här gången äter jag också samma vitaminer (folsyra & vitamineral kvinna) och har inte alls varit just något trött, så det kan kanske höra ihop lite med att lill*n tar mycket av vitaminerna du behöver för att orka vara pigg och glad..
Självklart är det ju skönt att vila en stund ibland, men man vill ju inte sova bort hela dagarna…
#3 Jag äter vitamineral kvinna. Ska man ha mer folsyra? Trodde det räckte med den som var i vitamineral?
Har ätit den i typ ett år.
Precis. Vila är helt okej och kanske sova en timme, men just nu går hela dagar förlorade när jag inte orkar ta mig upp ur soffan. Väldigt frustrerande och grymt tråkigt!

sov nu för sen har ni baske mig ine tid till det!

#4 Ja det var vad min BM tipsade om iaf och jag mår ju mycket bättre och är mycket piggare av det..
Behöver ju inte vara lika för alla iofs =)
#5 Haha. Nej så är det ju förstås! Men eftersom jag verkligen inte gillar att sova så vill jag hellst bli piggare.
#6 Okej. Hur mycket folsyra äter du om dagen? Som tillskott då.

1 tablett dagligen..
Står bara Folsyra på burken också är dte nåt grönt streck, finns på apoteket…

hade oxå det där, men det går över efter tre månader. och som sagt det enda som hjälper är att ta det lugnt och vila i massor. och jag tycker inte du ska känna att du lämpar över allt på din kille. för klagar han så kan han ju fundera på hur du har det som bär barnet i 9 månader med mera.

så rätt så….. Jag önskar att jag sovit mer under graviditeten.
Jag kan ochså bara säga att passa på nu att sova, för när bebissen sen kommer och när den börjar växa och bli större i magen så blir det nog inte så lätt…..
Meeen. Jag som ville ha tips på hur man blir piggare så får jag bara svaret att jag bör sova! Haha. Får väl stå ut ett tag till då. Är i v9+0 idag så det är ju förhoppningsvis bara någon vecka kvar av trötthet.

#12 jag hade som sagt det där och vissa dager gör jag inget annat än att är trött så det kommer och går. själv är jag ju i vecka 27

#12 Tyvärr så har inte jag iaf inte blivit piggare sen början…tvärtom är jag ännu tröttare nu. Ibland håller jag på somna på jobbet.
Alla mina blodvärden är jätte bra, äter extra vitaminer osv, men det hjälper inte.
#13 #14 Usch, jag hoppas verkligen att jag piggnar till. Tycker jag missar så mycket när jag bara ligger och sover hela tiden.

jag var mest trött från mitten till slutet av graviditeten. får väl oxå säga, passa på att sova hehe. Finns nog inte du kan göra för att pigga upp dig så tröttheten försvinner helt, då det är en del av graviditeten. Det är kroppens sätt att visa att du behöver vila upp dig för den stora dagen = förlossningen.
Jaja.. Jag får väl acceptera att det är som det är då och lyda ert råd att vila. Haha. :)

Var jättetrött i börkjan och nu i slutet har tröttheten kommit tillbaka. Sover ijufs dåligt på nätterna, men känns som att jag kan sova hur mycket som helst…

Vad har du för järnvärde? Ligger det vid hundra då är man trött, hör med BM om det och om du kan äta tabletter och öka på det kött du äter i kosten. Vissa grönsaker är också bra, var inte rädd för att äta ordentligt med nyttig mat.

Vad har du för järnvärde? Ligger det vid hundra då är man trött, hör med BM om det och om du kan äta tabletter och öka på det kött du äter i kosten. Vissa grönsaker är också bra, var inte rädd för att äta ordentligt med nyttig mat.
Jag har inte kollat mitt järnvärde. Skulle inte tro att det är för lågt, äter vitamineral kvinna som kosttillskott, där finns järn. Jag är inte vegetarian men försöker äta så lite kött som möjligt, äter istället massor av "köttersättning" så som bönor, linser osv. Har även börjat äta leverpastej på mackan på morgonen tillsammans med ett glas med extra c-vitamin.
Skulle tro att det bara är vanlig "graviditetströtthet". Flera har berättat för mig att dem också var väldigt trötta tidigt i graviditeten.
Är i vecka 10+0 imorgon och känner att jag har blivit lite piggare och jag är inte lika ofta illamående.