Det går inte ihop!!
Okej, nu kan ni väl förklara här!
Jag förstår inte när dom där fem dagarna som är säkrast att bli gravid på. Allltså, mensen kan ju komma i slutet av en månad tex 30, och nästa månad 28. jag blir inte klok. förklara som till ett väldigt litet barn!!

Månader är ju olika, men från mensens första dag till nästa första dag så är det ca 28 dagar. Ingenting med månader, det är väl inte bara 30 dagar varje månad? :)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Förstod inte, men hur vet man när dom där 5 säkraste dagarna när man kan bli gravid kommer då. Ja trodde graviditet hade med mens och göra…

Du 5 dagarna man kan bli gravid eller man inte kan bli gravid? Du är lite otydlig för mig och kvällen :P

Det var någon som sa att man ska befrukta äggen fem dagar där det är störst risk att bli gravid.

Jo, det stämmer. ägget lever ju i dag men spermierna i 4 (har jag för mig) och man brukar ha ägglossning ca 2 veckor efter mens, så det är ju då. men om man har en cykel på 30 dagar ena månaden och 28 nästa så är det inte mycket. då gäller det att räkna ut när man ska ha ägglosnsing ungefär och om man vill bli gravid så får man ha sex lite mer än de dagarna. men varje dag behövs inte, man ska spara på spermierna så de mognar. så var tredje dag då skulle nog "räcka"

Om man är osäker så finns det ägglossnings-test som man kan köpa på apoteket.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
http://se.babycenter.com/tools/ovu/
Här kan du räkna ut när de är troligt att du har ägglossning, men det behöver ju inte alls stämma.. men prova räkna ut och köp ägglossningstester för att få en klar bild :-)

#5 tack för förklaringen, hehe. har äntligen fattat nu :
#7 har inte råd med det.. 
http://www.familjeliv.se/Planerar_barn/Verktyg/agglossningskalender.php
kan förklara en del också.. Ägglossningstest behöver inte vara så dyra.

Du, du är 10 år, varför ska du räkna ut när du kan bli gravi?

#8 Om du inte har råd men ägglosningstest, hur ska du ha råd med en barn som kostar mycket mer?

#11 hon är 10, hon borde inte vara här inne med sånna frågor

Vadårå? :S

Du är ett barn som inte borde bry dig om sådant förens om runt 10 år. Man behöver inte veta sånt när man är ett barn

Ja men, jag får väl vara intresserad av vad jag vill? … 

Förvisso, men det vore ba att du skrev ut din ålder, jag stättar inte för fem öre att ge ut sån information till personer under 15.

#15 Vet dina föräldrar om vilka sorts sidor du surfar på?
fast det känns att det är ett skämt mer än nått annat. Kan inte tro att någon 10 åring seriöst söker sånt här information.

#17 Okej, nu sak jag försöka att inte övereagera, det finnsånga tioåringar som söker sådan här information, även fast det är det vanligaste. Och ja, dom vet!
fast är det inte bra om hon vänder sig hit med funderingar om hon inte vågr fråga sina föräldrar. Även om hon inte är med barn eller ens i det stdiet att fundera över det så behöver alla barn någonstans att vända sig och vara nyfikna!?
#11 precis min tanke.. Jag skrev den för ovanlighetens skull inte den här gången :-)

men gud tjejer. låt henne ställa frågorna om hon vill! finns kanske en anledning till att de ställs på ett forum?

Jag vågar ställa dom till mina fröäldrar, men så fort jag ska fråga dom så antar jag att jag behöver fråga en viktigiare sak. Hehe, glad att många förstår.