Nytt
Idag var jag inne hos gynekologen igen, fick se mitt andra UL.
Vet fortfarande inte hur jag ska göra med det hela, men pappan vill ju att jag gör en abort..
Så idag fick jag äntligen veta vilken vecka jag är i - ännu ett chockbesked! Nu tycker jag att de får sluta. (När jag var på UL första gången - på akuten sa de "vecka 6-8" alltså 4-2veckor fel. Och det tycker jag är fel av dem).
Jag är i vecka 11+4 idag (om 30 min 11+5). Och det var försent för de två vanliga aborttyperna sa läkaren. Så jag skulle bli tvungen att göra en "två-stegsabort" sa han. Någon som har någon erfarenhet?
Sen undrar jag var man kan räkna ut när den lilla beräknas komma? Jag tycker det borde finnas någon sida där man kan göra det.
Jag har inte haft mens på ett år pga att jag har ätit minipiller, för det har jag sett att man kan räkna ifrån, men det kan ju inte jag. 

Om du räknar 11 veckor och 5 dagar backåt och tar den dagen som första dagen för "mens" på en uträknare på nätet så för du ut ungefär det beräknade datumet.

Jag har gjort en två stegs abort och det är inte roligt. jag vill inte påverka ditt beslut med detta men det är verkligen super obehagligt. då åker på sjukan och får 2 tabletter att svälja som stoppar graviditeten och gör så att fostret börjar lossna. sen efter två dagar blir du inlagd och dom kommer föra upp slidstavar som dom kallar det(små tabletter) upp i din slida som gör att du kommer öppna dig som man gör annars på förlossningen. sen sätter detta även igång värkar och sen helt plötsligt så kommer fostret ut. Du får ett eget rum och en egen toa. så fostret kan komma ut som det gjorde för mig när jag var på toa eller när du ligger i sängen. och läkaren tyckte det var synd att jag fick mitt på toa för då fick jag se det med egna ögon det hade jag sluppe om jag fått det i sängen. och den där bilden av fosteret har nu funnits i mitt huve i 5 å snart och det är inge roligt. som sagt vill inte skrämma dig men vill vara ärlig. har du fler frågar ställ dom här eller skicka ett pm=)

men när man får reda på vilken vecka man är i säger dom väl vad BF är? så gör dom här i stan iaf.

#3 de gjorde de inte på mig.. Kasnke för att det är osäkert vilken vecka jag är i pga oregelbunden mens. Får veta på UL. Jag är mellan vecka 14-15, så det är ju lite svårt om man inte exakt vet vilken vecka man är i…
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

# 3 :
Det har de inte gjort till mig heller antagligen för att jag överväger en abort så tror jag inte att de vill göra det. Fast jag skulle tycka att det var kul att veta ändå..
Sen har jag ju inte haft mens på över ett år, så det är kanske svårt att räkna ut på mig också?

jo det är sant. blir nog svårare om mensen är oregelbunden.
Men jag tänkte mest på när man gjort UL. Då ser dom ju exakt vilken vecka man är i, och då räknar dom ju ut när BF är.

Okej, jo de har ju sett vilken vecka..
Men de har inte sagt något till mig, men det kanske är för att jag överväger en abort.. :/
Tänk igenom beslutet nogrant innan du tar det….och kom ihåg att det är din kropp och ditt beslut oavsett vilket beslutt du tar. Pappan ska du inte tänka på i detta beslutet. Det är inte han som kommer att må dåligt i framtiden om du har tagit ett beslut som du sedan ångrar. Ingen tvingade honnom till att ha sex!!!
#2, men det låter ju som en medicinsk abort, borde inte en två-stegsabort vara en skrapning ? för en medicinsk kan man ju bara göra upp till en viss vecka..

#9 det var en två stegs då jag fick åka på sjukhuset två gånger innan det var klart